Možnosti distribude vína drobného vinaře ke konečnému spotřebiteli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00162317" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00162317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti distribude vína drobného vinaře ke konečnému spotřebiteli
Popis výsledku v původním jazyce
Distribuci je možno definovat jako cestu zboží od výrobce ke spotřebiteli. V odvětví vinařství existuje několik distribučních kanálů, jejichž prostřednictvím je víno distribuováno ke končenému spotřebiteli. Cílem této práce je identifikovat a porovnat výhody a nevýhody jednotlivých distribučních kanálů pro prodej vína u drobného vinaře. Distribuce vína ke konečnému spotřebiteli probíhá prostřednictvím prodejců, mezi něž patří hlavně obchodní řetězce, specializované obchody (vinotéky), hotely a restaurace. V menší míře je vykonávána prostřednictvím internetového prodeje, formou vlastních prodejen přímo u vinaře a aukcemi vín. Podle průzkumu agentury Focus, Marketing & Social Research provedeného v roce 2009 zákazníci nakupují víno převážně v obchodníchřetězcích a o druhu a kvalitě vína se rozhodují přímo na místě v dané prodejně. Při výběru je mimo kvality vína a ceny také důležitý tvar láhve, etiketa a dokonce i zátka (lidé dávají jednoznačně přednost korku, kovový šroubovací uzávěr j
Název v anglickém jazyce
Distribution alternatives for a small wine-producer
Popis výsledku anglicky
Distribution can be defined as a way of goods from producer to consumer. In wine production industry there exist several distribution channels, through which wine is distributed to the final consumer. Aim of this paper is to identify and compare advantages and disadvantages of particular distribution channels for wine sales related to a small wine-producer. Distribution of wine to the final consumer is done through dealers represented by retail chains, specialized wine-shops, hotels, and restaurants. Ina smaller scale it is done through internet sales, own outlets and wine auctions. According to the research of Focus agency, Marketing & Social Research, done in 2009, customers buy wine mostly in retail chains and decide on sort and quality of wine directly at the moment of purchase. Selection is based except wine quality also on the shape of the bottle, etiquette, and also cork (consumers explicitly prefer cork, and the screw top rather discourages). Certain part of customers -- speci
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—