Nové trendy distribuce zboží v maloobchodě.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A5581" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:5581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové trendy distribuce zboží v maloobchodě.
Popis výsledku v původním jazyce
Maloobchodní činnost se v současné době značně rozvijí v závislosti na měnící se životní styl a postojů spotřebitelů k nákupu zboží. Tradiční prodejní techniky ustupují novým trendům nekonvenčního charakteru. Např.: prodej bez provozoven, internetové obchody, obchod jako zábavní a společenské centrum. V rámci konkurenceschopnosti jsou maloobchodníci nuceni přizpůsobit distribuční metody a postupy těmto novým odbytovým příležitostem. Jedná se např. o zavádění standardů obchodních jednotek, obchodního centra, kontrolních míst jakosti distribuční sítě,?apod. Všechny uvedené přístupy jsou zacílené na efektivní generování zásob zboží ve vazbě na jeho odbyt. Tyto trendy v distribuci zboží v maloobchodním subsystému vnitřního obchodu přispívají nejen ke zvýšení konkurenceschopnosti, ale i k diverzifikaci distribuční činnosti, která podniku přinese více zákazníků ? rozšíří se tím počet cílových skupin.
Název v anglickém jazyce
New trends in retail good distribution.
Popis výsledku anglicky
Modern retailing is developing in relation to customer?s changing life style and their attitude towards to buying. Traditional sales techniques recede into the background, new non-conventional techniques become stronger. For example: sale without shop, business on the Internet, and business as entertainment. Because of competition are retailers forced to adapt methods of distribution. It means for example implementing business shops standards, quality analyses during the whole distribution channel and so on. Those trends lead also to distribution activity diversification and customer?s enlargement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference*Diagnostika podniku, controlling a logistika*
ISBN
80-8070-208-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
79-84
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
16. 3. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—