Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové trendy distribuce zboží v maloobchodě.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A5581" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:5581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové trendy distribuce zboží v maloobchodě.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Maloobchodní činnost se v současné době značně rozvijí v závislosti na měnící se životní styl a postojů spotřebitelů k nákupu zboží. Tradiční prodejní techniky ustupují novým trendům nekonvenčního charakteru. Např.: prodej bez provozoven, internetové obchody, obchod jako zábavní a společenské centrum. V rámci konkurenceschopnosti jsou maloobchodníci nuceni přizpůsobit distribuční metody a postupy těmto novým odbytovým příležitostem. Jedná se např. o zavádění standardů obchodních jednotek, obchodního centra, kontrolních míst jakosti distribuční sítě,?apod. Všechny uvedené přístupy jsou zacílené na efektivní generování zásob zboží ve vazbě na jeho odbyt. Tyto trendy v distribuci zboží v maloobchodním subsystému vnitřního obchodu přispívají nejen ke zvýšení konkurenceschopnosti, ale i k diverzifikaci distribuční činnosti, která podniku přinese více zákazníků ? rozšíří se tím počet cílových skupin.

  • Název v anglickém jazyce

    New trends in retail good distribution.

  • Popis výsledku anglicky

    Modern retailing is developing in relation to customer?s changing life style and their attitude towards to buying. Traditional sales techniques recede into the background, new non-conventional techniques become stronger. For example: sale without shop, business on the Internet, and business as entertainment. Because of competition are retailers forced to adapt methods of distribution. It means for example implementing business shops standards, quality analyses during the whole distribution channel and so on. Those trends lead also to distribution activity diversification and customer?s enlargement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference*Diagnostika podniku, controlling a logistika*

  • ISBN

    80-8070-208-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    79-84

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    16. 3. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku