Model nákupní spokojenosti zákazníků maloobchodu potravin a smíšeného zboží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73857" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model nákupní spokojenosti zákazníků maloobchodu potravin a smíšeného zboží
Popis výsledku v původním jazyce
V každém oboru podnikání je základním předpokladem přežití efektivnost procesů. V maloobchodním podnikání, které je posledním článkem distribučního řetězce, je to ale rovněž spokojenost zákazníků. V maloobchodním podnikání je proto nezbytností znát modelnákupního chování zákazníků a jemu pak přizpůsobovat všechny relevantní podnikatelské procesy. Přizpůsobování procesů s cílem uspokojit požadavky zákazníků se však velmi často setkává s otázkou efektivnosti, protože ne všechny aktivity v tomto směru jsou vhodné pro všechny typy prodejen. V článku jsou prezentovány výsledky výzkumu postoje zákazníků k prodejnám drobného maloobchodu smíšeného zboží a tyto výsledky jsou diskutovány se závěry vědeckých publikací k tomuto tématu.
Název v anglickém jazyce
Shopping Satisfaction Model of Customers in General Goods Retail
Popis výsledku anglicky
In every sphere of business the basic presumption of "survival" is the effectiveness of processes. In retail business as in the last link of products distribution chain, it is also the customers satisfaction. Then this paper comes from the fundamental idea that the necessity is to know a model of customers shopping behaviour and then to adapt processes in retail business to it. But at adapting the processes in order to meet customers demands there is always the question of effectiveness because not every activity is suitable for every retail outlet. In the paper, own results of research about customers attitudes to small-scale retail outlets are discussed with conclusions of other scientific publications about the topic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderné prístupy k manažmentu podniku
ISBN
978-80-227-2750-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
88-95
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita Bratislava, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie
Místo vydání
Slovenská technická univerzita Bratislava, Fak
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
6. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—