Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FOOD PRIVATE LABELS AND UNIVERSITY STUDENTS: A CASE STUDY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100428" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2020/article/239-Slaba-Marie-paper.pdf" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2020/article/239-Slaba-Marie-paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2020.los.223.0" target="_blank" >10.18267/pr.2020.los.223.0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FOOD PRIVATE LABELS AND UNIVERSITY STUDENTS: A CASE STUDY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When the share of food private labels increased, brand name companies tend to grow their promotional activities. The competitive fight between private labels and branded goods has started. The growing interest in food private labels in the food industry brings the necessity to focus on the private labels&#039; strategy for all retail chains. The increasing popularity of private labels has caused researchers&#039; interestin this field. The author&#039;s research focuses on the food private labels that are bought by the specific segment o full-time university students. The author investigates the categories and frequency of purchasing of the food private labels by full-time university students. The results of the author’s research show that90% of respondents are buying food private labels. And 86% of them are buying private labels more than once a week. The author revealed, based on the chi-square test, thatthe frequency of purchasing food private labelsis independent on the gender and not independent on theaverage monthly family incomeat the 99% confidence level.

  • Název v anglickém jazyce

    FOOD PRIVATE LABELS AND UNIVERSITY STUDENTS: A CASE STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    When the share of food private labels increased, brand name companies tend to grow their promotional activities. The competitive fight between private labels and branded goods has started. The growing interest in food private labels in the food industry brings the necessity to focus on the private labels&#039; strategy for all retail chains. The increasing popularity of private labels has caused researchers&#039; interestin this field. The author&#039;s research focuses on the food private labels that are bought by the specific segment o full-time university students. The author investigates the categories and frequency of purchasing of the food private labels by full-time university students. The results of the author’s research show that90% of respondents are buying food private labels. And 86% of them are buying private labels more than once a week. The author revealed, based on the chi-square test, thatthe frequency of purchasing food private labelsis independent on the gender and not independent on theaverage monthly family incomeat the 99% confidence level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 14th International Days of Statistics and Economics Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-87990-22-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1101-1109

  • Název nakladatele

    MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    10. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku