Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students and Private Labels: Categories of Private Labels Buying by University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100342" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1074/proceedings_2020_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1074/proceedings_2020_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-079" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2020-01-079</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students and Private Labels: Categories of Private Labels Buying by University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The traditional perception of private label is that private label is low price and quality. However, this is no longer the case. Over past decades, private labels have grown steadily and have become important direct competitor with other brands.The development of retail chains and creation of private labels broughta new competition to today’s market conditions. This article focuses on thecategories of private labels buying by university students. Author use an online questionnaire to gain primary data. The sample of the research consists of 305 university students. The author stated several research questions and hypothesis that was tested by mathematical and statistical methods. The author’s research revealed that students slightly more prefer branded goods, nevertheless they still buying private label goods. Author used Chi-Square Test for testing stated hypotheses. Based on this test author reject the hypothesis that buying of private label is independent on gender in the segment of university students at the 95% confidence level.

  • Název v anglickém jazyce

    Students and Private Labels: Categories of Private Labels Buying by University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The traditional perception of private label is that private label is low price and quality. However, this is no longer the case. Over past decades, private labels have grown steadily and have become important direct competitor with other brands.The development of retail chains and creation of private labels broughta new competition to today’s market conditions. This article focuses on thecategories of private labels buying by university students. Author use an online questionnaire to gain primary data. The sample of the research consists of 305 university students. The author stated several research questions and hypothesis that was tested by mathematical and statistical methods. The author’s research revealed that students slightly more prefer branded goods, nevertheless they still buying private label goods. Author used Chi-Square Test for testing stated hypotheses. Based on this test author reject the hypothesis that buying of private label is independent on gender in the segment of university students at the 95% confidence level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days Vol. 10(1) proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2020

  • ISBN

    978-80-7435-776-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    917

  • Strana od-do

    696-704

  • Název nakladatele

    University of Hradec Králov

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700078