Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The negative effects of the Bologna process in practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63468352%3A_____%2F15%3A%230000433" target="_blank" >RIV/63468352:_____/15:#0000433 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/15:PU114603

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18566-57" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/b18566-57</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18566-57" target="_blank" >10.1201/b18566-57</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The negative effects of the Bologna process in practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the negative consequences of the Bologna process in practice. There is a mathematical model of education introduced. The theoretical model program is to demonstrate how the system of university education has changed after the introduction of the Bologna process. Also the causes of the decline of university education are discussed and measures to improve the situation are proposed. The findings are presented on the basis of the experience of the author and supported by research in the Czech Republic (CR) during the period of fifteen years from the Bologna process. The main cause of the negative consequences of this process include: commercialization of university education, the introduction of credit system without any continuity to the previous content of the curriculum three-tier system of studies (bachelor, master and doctor-al). Finally, this paper includes recommendations for improving the current state of education.

  • Název v anglickém jazyce

    The negative effects of the Bologna process in practice

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the negative consequences of the Bologna process in practice. There is a mathematical model of education introduced. The theoretical model program is to demonstrate how the system of university education has changed after the introduction of the Bologna process. Also the causes of the decline of university education are discussed and measures to improve the situation are proposed. The findings are presented on the basis of the experience of the author and supported by research in the Czech Republic (CR) during the period of fifteen years from the Bologna process. The main cause of the negative consequences of this process include: commercialization of university education, the introduction of credit system without any continuity to the previous content of the curriculum three-tier system of studies (bachelor, master and doctor-al). Finally, this paper includes recommendations for improving the current state of education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Engineering Technology, Engineering Education and Engineering Management

  • ISBN

    978-1-138-02780-0

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    239-241

  • Počet stran knihy

    1189

  • Název nakladatele

    CRC Press, Taylor & Francis

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly