Integrace zpracování přirozeného jazyka v e-learningu - Případová studie češtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63839172%3A_____%2F04%3A00000041" target="_blank" >RIV/63839172:_____/04:00000041 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrating Natural Language Processing into E-learning - A Case of Czech
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the application of NLP technology in e-learning. We report our research on intelligent platforms for computer-mediated education. Some of the methods described in the paper have already taken part in the end-user applications that are in everyday use, others still wait for their implementation in the form of software products. The main message of the paper is that the language technology, even in the imperfect form of the current state of the art, can significantly enhance today's computer-mediated teaching and learning activities. It is true especially for languages different from English, where the adopted learning management systems often do not support even the basic functionality of a language-oriented search and retrieval oflearning objects. As a case study, this paper demonstrates the application of the given ideas for e-learning materials in Czech.
Název v anglickém jazyce
Integrating Natural Language Processing into E-learning - A Case of Czech
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the application of NLP technology in e-learning. We report our research on intelligent platforms for computer-mediated education. Some of the methods described in the paper have already taken part in the end-user applications that are in everyday use, others still wait for their implementation in the form of software products. The main message of the paper is that the language technology, even in the imperfect form of the current state of the art, can significantly enhance today's computer-mediated teaching and learning activities. It is true especially for languages different from English, where the adopted learning management systems often do not support even the basic functionality of a language-oriented search and retrieval oflearning objects. As a case study, this paper demonstrates the application of the given ideas for e-learning materials in Czech.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Workshop on eLearning for Computational Linguistics and Computational Linguistics for eLearning, COLING 2004
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Universite de Geneve
Místo vydání
Geneva, Switzerland
Místo konání akce
Geneva, Switzerland
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—