Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace zpracování přirozeného jazyka v e-learningu - Případová studie češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63839172%3A_____%2F04%3A00000041" target="_blank" >RIV/63839172:_____/04:00000041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrating Natural Language Processing into E-learning - A Case of Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the application of NLP technology in e-learning. We report our research on intelligent platforms for computer-mediated education. Some of the methods described in the paper have already taken part in the end-user applications that are in everyday use, others still wait for their implementation in the form of software products. The main message of the paper is that the language technology, even in the imperfect form of the current state of the art, can significantly enhance today's computer-mediated teaching and learning activities. It is true especially for languages different from English, where the adopted learning management systems often do not support even the basic functionality of a language-oriented search and retrieval oflearning objects. As a case study, this paper demonstrates the application of the given ideas for e-learning materials in Czech.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrating Natural Language Processing into E-learning - A Case of Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the application of NLP technology in e-learning. We report our research on intelligent platforms for computer-mediated education. Some of the methods described in the paper have already taken part in the end-user applications that are in everyday use, others still wait for their implementation in the form of software products. The main message of the paper is that the language technology, even in the imperfect form of the current state of the art, can significantly enhance today's computer-mediated teaching and learning activities. It is true especially for languages different from English, where the adopted learning management systems often do not support even the basic functionality of a language-oriented search and retrieval oflearning objects. As a case study, this paper demonstrates the application of the given ideas for e-learning materials in Czech.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Workshop on eLearning for Computational Linguistics and Computational Linguistics for eLearning, COLING 2004

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Universite de Geneve

  • Místo vydání

    Geneva, Switzerland

  • Místo konání akce

    Geneva, Switzerland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku