Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Systematic Review on English Language e-Learning Technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50020196" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50020196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOCO56118.2022.10031709" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICOCO56118.2022.10031709</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOCO56118.2022.10031709" target="_blank" >10.1109/ICOCO56118.2022.10031709</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Systematic Review on English Language e-Learning Technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Language e-learning technologies (LELT) is an emerging area focusing on application of computing technologies in language learning of all kinds. Being a communication skill that requires much face to face interactions, electronic learning approach is definitely a challenge since e-learning focuses on self-paced remote engagements. This paper collects paper pertaining technologies in language learning from year 2019 to 2022 seeking into five research questions on finding out the current trends of research types, evaluation methods, contributions and correlations of between them. This research through a filtration process has found 27 relevant papers. This paper will first present all descriptive findings, data analysis, correlations and lastly insights of the review analysis processes. This paper identified 3 research domain gaps and 3 recommendations of novel future works. © 2022 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    A Systematic Review on English Language e-Learning Technologies

  • Popis výsledku anglicky

    Language e-learning technologies (LELT) is an emerging area focusing on application of computing technologies in language learning of all kinds. Being a communication skill that requires much face to face interactions, electronic learning approach is definitely a challenge since e-learning focuses on self-paced remote engagements. This paper collects paper pertaining technologies in language learning from year 2019 to 2022 seeking into five research questions on finding out the current trends of research types, evaluation methods, contributions and correlations of between them. This research through a filtration process has found 27 relevant papers. This paper will first present all descriptive findings, data analysis, correlations and lastly insights of the review analysis processes. This paper identified 3 research domain gaps and 3 recommendations of novel future works. © 2022 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 IEEE International Conference on Computing, ICOCO 2022

  • ISBN

    978-1-66548-996-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    380-385

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    New Jersey

  • Místo konání akce

    Kota Kinabalu

  • Datum konání akce

    14. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku