A Systematic Review on English Language e-Learning Technologies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50020196" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50020196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOCO56118.2022.10031709" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICOCO56118.2022.10031709</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICOCO56118.2022.10031709" target="_blank" >10.1109/ICOCO56118.2022.10031709</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Systematic Review on English Language e-Learning Technologies
Popis výsledku v původním jazyce
Language e-learning technologies (LELT) is an emerging area focusing on application of computing technologies in language learning of all kinds. Being a communication skill that requires much face to face interactions, electronic learning approach is definitely a challenge since e-learning focuses on self-paced remote engagements. This paper collects paper pertaining technologies in language learning from year 2019 to 2022 seeking into five research questions on finding out the current trends of research types, evaluation methods, contributions and correlations of between them. This research through a filtration process has found 27 relevant papers. This paper will first present all descriptive findings, data analysis, correlations and lastly insights of the review analysis processes. This paper identified 3 research domain gaps and 3 recommendations of novel future works. © 2022 IEEE.
Název v anglickém jazyce
A Systematic Review on English Language e-Learning Technologies
Popis výsledku anglicky
Language e-learning technologies (LELT) is an emerging area focusing on application of computing technologies in language learning of all kinds. Being a communication skill that requires much face to face interactions, electronic learning approach is definitely a challenge since e-learning focuses on self-paced remote engagements. This paper collects paper pertaining technologies in language learning from year 2019 to 2022 seeking into five research questions on finding out the current trends of research types, evaluation methods, contributions and correlations of between them. This research through a filtration process has found 27 relevant papers. This paper will first present all descriptive findings, data analysis, correlations and lastly insights of the review analysis processes. This paper identified 3 research domain gaps and 3 recommendations of novel future works. © 2022 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2022 IEEE International Conference on Computing, ICOCO 2022
ISBN
978-1-66548-996-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
380-385
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
New Jersey
Místo konání akce
Kota Kinabalu
Datum konání akce
14. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—