Workflow for Creating Animated Digital Replicas of Historical Clothing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63839172%3A_____%2F24%3A10133700" target="_blank" >RIV/63839172:_____/24:10133700 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21230/24:00377394
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3413674" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3413674</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3413674" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2024.3413674</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Workflow for Creating Animated Digital Replicas of Historical Clothing
Popis výsledku v původním jazyce
Preserving and presenting historical clothing items in museum collections is challenging due to their sensitivity to handling but of great importance due to their deterioration over time. Creating digital replicas of these items can give museums unique documentation and presentation possibilities. A specific workflow is needed to create 3D digital models that can be simulated in real time to present clothing objects in motion and a realistic environment. This paper presents a detailed description of the workflow to create realistic 3D digital models of historical clothing items for motion animation. We demonstrate the use of the workflow on clothing items from the Prague City Museum's collection.
Název v anglickém jazyce
Workflow for Creating Animated Digital Replicas of Historical Clothing
Popis výsledku anglicky
Preserving and presenting historical clothing items in museum collections is challenging due to their sensitivity to handling but of great importance due to their deterioration over time. Creating digital replicas of these items can give museums unique documentation and presentation possibilities. A specific workflow is needed to create 3D digital models that can be simulated in real time to present clothing objects in motion and a realistic environment. This paper presents a detailed description of the workflow to create realistic 3D digital models of historical clothing items for motion animation. We demonstrate the use of the workflow on clothing items from the Prague City Museum's collection.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000298" target="_blank" >TL05000298: Virtuální digitální šatník</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE ACCESS
ISSN
2169-3536
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
83707-83718
Kód UT WoS článku
001251109100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85196122507