Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workflow for Creating Animated Digital Replicas of Historical Clothing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63839172%3A_____%2F24%3A10133700" target="_blank" >RIV/63839172:_____/24:10133700 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/24:00377394

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3413674" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3413674</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3413674" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2024.3413674</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workflow for Creating Animated Digital Replicas of Historical Clothing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preserving and presenting historical clothing items in museum collections is challenging due to their sensitivity to handling but of great importance due to their deterioration over time. Creating digital replicas of these items can give museums unique documentation and presentation possibilities. A specific workflow is needed to create 3D digital models that can be simulated in real time to present clothing objects in motion and a realistic environment. This paper presents a detailed description of the workflow to create realistic 3D digital models of historical clothing items for motion animation. We demonstrate the use of the workflow on clothing items from the Prague City Museum&apos;s collection.

  • Název v anglickém jazyce

    Workflow for Creating Animated Digital Replicas of Historical Clothing

  • Popis výsledku anglicky

    Preserving and presenting historical clothing items in museum collections is challenging due to their sensitivity to handling but of great importance due to their deterioration over time. Creating digital replicas of these items can give museums unique documentation and presentation possibilities. A specific workflow is needed to create 3D digital models that can be simulated in real time to present clothing objects in motion and a realistic environment. This paper presents a detailed description of the workflow to create realistic 3D digital models of historical clothing items for motion animation. We demonstrate the use of the workflow on clothing items from the Prague City Museum&apos;s collection.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000298" target="_blank" >TL05000298: Virtuální digitální šatník</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE ACCESS

  • ISSN

    2169-3536

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    83707-83718

  • Kód UT WoS článku

    001251109100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85196122507