Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Publikace postupů pro LKVO v A.I.P ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63981378%3A_____%2F13%3A%230000008" target="_blank" >RIV/63981378:_____/13:#0000008 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/43001432:_____/13:#0000001 RIV/28199472:_____/13:#0000001

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Publikace postupů pro LKVO v A.I.P ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledek ?Publikace postupů pro LKVO v AIP ČR? definuje závazné pokyny pro piloty, jimiž se řídí při odletu z uvedeného letiště. Do doby před publikací uvedeného výsledku byli piloti odkázáni na pokyny řídících letového provozu, jenž: Nekorespondovaly sustanoveními předpisu ICAO doc. 8168 PANS-OPS, Nebraly v úvahu hlukové požadavky přilehlých obcí Navrhované postupy komplexně řeší infrastrukturu odletového mechanizmu na uvedeném letišti tak, aby odletové tratě korespondovaly s předpisovými požadavky (především dodržování bezpečné výšky nad překážkami v závislosti na výkonnosti letounu) a zároveň braly v úvahu specifické požadavky na základě vyhodnocení hlukové zátěže při měřeních odletů v rámci testovacích letů. Výsledek plně koresponduje s požadavkyzískanými na základě výše zmíněných měření, čímž umožní další rozvoj letiště, především potom pro oblast obchodní letecké dopravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Publication of procedures in AIP CR

  • Popis výsledku anglicky

    The output ?Publication of procedures in AIP CR? defines mandatory requirements for pilots, obligated to follow them during departure from given the airport. Until publishing this output, pilots were depending on air traffic controllers´ commands, which:Didn´t correspond with respective parts of ICAO doc. 8168 PANS-OPS, Didn´t take into consideration noise restrictions of surrounding populated areas Designed procedures at the particular airport deal with departure mechanism in a complex way, so that departure tracks correspond with prescribed requirements (especially in terms of obstacle clearance) and simultaneously take into consideration specific requirements based on noise abatement evaluations gained during test flights. The output fully takes into consideration results gained during evaluation flights mentioned above, thus enabeling further growth of the airport, especially for commertial air transpontation.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031868" target="_blank" >TA01031868: Vývoj a implementace progresivních letových postupů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    LKVO SID RWY 28,10

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    SID 28 jako první svého druhu v ČR na základě měření hlukových požadavků odkloní trajektorii letu během vzletu o 12°, čímž dojde k minimalizaci hlukové zátěže nad obcemi Zlončice a Dolany. Postup byl ověřen v rámci praktických měření letounem PA-34 a následně schválen ÚCL pro publikaci v AIP ČR. Jedná se o unikátní řešení svého druhu v rámci ČR. SID 10 rovněž řeší ideální trajektorii letu mezi inkriminovanými obcemi Bášť a Panenské Břežany. Ihned po vzletu z RWY 10 (1.5DME VO) je směr odletu stanoven dokurzu 055°. Opět se jedná o zcela revoluční řešení odletového systému v rámci ČR.

  • Ekonomické parametry

    Předpokládá se zvýšení počtu pohybů na letišti LKVO o cca 30% resp. zvýšení příjmů letiště o částku odpovídající zvýšení přijatých plateb za přistávací a přibližovací poplatky.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    63981378

  • Název vlastníka

    EKOLA group, spol. s r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem