Rozvoj informačního systému pro zajišťování služeb dispečinku v letecké přepravě - Dataware House Load Sheet Analytics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64050696%3A_____%2F20%3AN0000005" target="_blank" >RIV/64050696:_____/20:N0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj informačního systému pro zajišťování služeb dispečinku v letecké přepravě - Dataware House Load Sheet Analytics
Popis výsledku v původním jazyce
Vyvinuli jsme software, který doplňuje celé vzniklé portfolio programů. Jedná se o integrovaný datový sklad a nad ním postavenou analytickou aplikaci. Data, která jsou přijímána v reálném čase a kontrolována, jsou strukturovaně ukládána pro další zpracování do databáze. Nad takto připravenými daty běží aplikační nadstavba, která obsahuje analytické nástroje a správu dokumentů pro řízení dispečerské společnosti. Celkový objem zpracovávaných dat je v řádech miliónů zpracovávaných záznamů za rok. V reálném provozu, před krizí COVID-19, jež srazila objem letecké přepravy celosvětově na úroveň 5-9 % z běžného objemu, vytvořený software zpracovával analytiku pro cca 2600 letů denně. Průměrně je tak pomocí softwaru odbavován a následně analyzován let každých cca 32 sekund. I při této zátěži, kdy v reálném čase se všemi softwary pracuje až 360 uživatelů s různými funkcemi software pro analýzu, ale i se softwary z předchozích etap, dosahujeme průměrné odezvy pro uživatelskou práci do 2 sekund. Pro náročnější analytické výpočty, které běží na pozadí pak využíváme automatizované odbavovací fronty, které v pozadí provedou výpočty, agregaci výsledků, vygenerování reportů a jejich auditované odeslání určeným příjemcům. Implementovali jsme pokročilé optimalizační mechanismy, systém ukládání historie záznamů a striktní systém kontroly u přístupů jednotlivých aerolinek, dopravců, operátorů, dispečerů a dalších profesí a rolí, jež v letecké přepravě působí. Cílem celého projektu bylo dotvořit komplexní ekosystém funkcí v komplexní informační systém pro řízení procesů dispečerských společností působících v letecké přepravě, který bude srovnatelný se světovou špičkou v dané oborové oblasti. Konkrétně šlo o vývoj a následnou integraci do funkčního celku SW nástrojů E‐Filing Data Processing and Analysis, Issue Tracking System, ULD data analysis, Load Control Process Management a Dataware House Load Sheet Analytics. Realizací uvedeného hlavního cíle projektu došlo a ještě bude docházet k plnění plánovaných dílčích cílů vázaných na národní RIS3 strategii uvedených v PZ, kterými byly zvyšování inovačního potenciálu a zvyšování schopnosti aplikovat digitální technologické koncepty napříč sektory národního hospodářství, výzkum, vývoj, inovace a podpora zavádění technologických konceptů s důrazem na stimulaci produkce ICT s vysokou přidanou hodnotou a zvyšování kvality technického vzdělávání, na němž je digitální ekonomika jako celek velmi závislá. Cílů projektu, tj. naplnění cílů jednotlivých etap, bylo dle výstupní dokumentace projektu dosaženo. Celkem se jednalo o 5 etap. Splněním plánu pro etapy s čísly 1, 4 a 5 se vybudoval systém se zpracováním, roztříděním a evidencí letových dokumentů různého typu, a to počínaje zpracováním nejdůležitějšího dokumentu tj. tzv. Load sheetu.
Název v anglickém jazyce
The development of an information system for the provisioning of dispatching services in air transportation - Dataware House Load Sheet Analytics
Popis výsledku anglicky
We have developed software that complements the entire portfolio of programs. It is an integrated data warehouse and an analytical application built on top of it. Data that is received in real time and checked is stored in a structured way for further processing in a database. An application superstructure runs above the data prepared in this way, which contains analytical tools and document management for the management of the dispatching company. The total volume of processed data is in the order of millions of processed records per year. In real operation, before the COVID-19 crisis, which reduced the volume of air traffic worldwide to the level of 5-9% of the normal volume, the created software processed analytics for about 2,600 flights a day. On average, it handles the software and then analyzes the flight every approximately 32 seconds. Even with this load, where up to 360 users work in real time with all software with various functions of software for analysis, but also with software from previous stages, we achieve an average response for user work within 2 seconds. For more demanding analytical calculations that run in the background, we use automated check-in queues, which perform calculations in the background, aggregate results, generate reports and send them audited to designated recipients. We have implemented advanced optimization mechanisms, a record history storage system and a strict control system for the access of individual airlines, carriers, operators, dispatchers and other professions and roles involved in air transport. We focused on the huge extension of the function ecosystem in this project to achieve the desired functional, logical and process complexity in the system for the avaition dispatching companies. The finished system is a state of the art software for aviation. We have implemented a bunch of new complex logic and corresponding functions into the system. New software applications have been integrated into the complex aviation software platform: E‐Filing Data Processing and Analysis, Issue Tracking System, ULD data analysis, Load Control Process Management a Dataware House Load Sheet Analytics. The realization of this project fulfills the aim of the RIS3 strategy, which strenthten the inovation potential and strenghten abilities of the digital technology concepets application narrowed among different sectors of the natioanl economy, science, development, inovation and the support of new technology introduction with a focus on a stimulation on IT production with a high added value and increasing of quality of technical education, on which is dependend the economy as a whole. Project goals as well as the fulfillment of all project phases have been achieved, which is described in the project deliverables and outcome documentation. We have passed five project phases. The implemented system covers a complex work-flow of the load sheet document process and analysis in a full complexity, which is requeired in the avation.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG16_083%2F0009891" target="_blank" >EG16_083/0009891: Rozvoj informačního systému pro zajišťování služeb dispečinku v letecké přepravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R 2020-Air Dispatch
Technické parametry
Air Dispatch (CLC) Praha Aviatická 12/1048 161 00, Prague, The Czech Republic IČ: 24696790
Ekonomické parametry
roční zvýšení objemu zisku u tvůrce: 50 %; úspora nákladů u uživatelů: značná, nelze přesně vyčíslit, protože neexistuje srovnání s agendou vedenou papírově nebo v excelu.
IČO vlastníka výsledku
64050696
Název vlastníka
FoxCom, s.r.o.