Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celokompozitní trup malého dopravního letounu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64579336%3A_____%2F10%3A%230000004" target="_blank" >RIV/64579336:_____/10:#0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Celokompozitní trup malého dopravního letounu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek ve sborníku konference Polymerní kompozity 2010. Abstrakt: Příspěvek se zabývá vývojem celokompozitového trupu malého dopravního letounu (MDL) kategorie FAR 23/EASA CS 23. Pozornost je věnována konstrukčnímu řešení celokompozitového trupu, technologii výroby, zkoušení a výslednému porovnání se srovnatelnou variantou trupu z kovových materiálů. V projektu byla řešena především nejvíce pevnostně namáhaná střední část trupu, ve které se nachází závěsy křídlo-trup, podlaha a nosníky hlavního podvozku. Tato část trupu byla vyrobena a podrobena statické a dynamické zkoušce. Pevnostní zkoušky jsou popsány ve druhé polovině článku. Popsány jsou zkušební kusy, zatěžovací systémy i provedení jednotlivých zkoušek. Projekt byl vzhledem ke své komplexnosti řešen konsorciem společností. Cílem celého projektu bylo vyvinout celokompozitní trup MDL s vyšší životností, nižší hmotností a menším počtem dílů v sestavě, než srovnatelný letoun celokovové konstrukce.

  • Název v anglickém jazyce

    All composite fuselage of the small transport aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Article in conference proceedings Polymer composites 2010. Abstract: This journal deals with development of all composite small transport aircraft fuselage that is designed according to FAR 23/EASA CS 23 category. The main attention is paid to design, technology, testing and comparison between all composite and metal fuselage. The research project was mainly focused on the most loaded center part of the fuselage. There are wing attachments, aircraft deck and main landing gear beams. Full-scale model ofthe fuselage was made for testing. Strength and fatigue tests are described at the second half of this article. Test parts, loading systems and settings of individual tests are described as well. Whole project was very complex therefore cooperation of participants was necessary. The goal of the project was to develop all composite fuselage with greater durability, lower weight and lower number of sub parts than comparable all metal fuselage.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA3%2F153" target="_blank" >FT-TA3/153: Uplatnění hi-tech kompozitních materiálů v primární konstrukci trupu civilního dopravního letadla v kategorii CS 23 / FAR 23.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Polymer composites 2010. Sborník přednášek z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-7043-872-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ZČU v Plzni, Výzkumné centrum Nové technologie

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň, Výzkumné centrum Nové technologie

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku