Celokompozitní trup malého dopravního letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64579336%3A_____%2F10%3A%230000004" target="_blank" >RIV/64579336:_____/10:#0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Celokompozitní trup malého dopravního letounu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek ve sborníku konference Polymerní kompozity 2010. Abstrakt: Příspěvek se zabývá vývojem celokompozitového trupu malého dopravního letounu (MDL) kategorie FAR 23/EASA CS 23. Pozornost je věnována konstrukčnímu řešení celokompozitového trupu, technologii výroby, zkoušení a výslednému porovnání se srovnatelnou variantou trupu z kovových materiálů. V projektu byla řešena především nejvíce pevnostně namáhaná střední část trupu, ve které se nachází závěsy křídlo-trup, podlaha a nosníky hlavního podvozku. Tato část trupu byla vyrobena a podrobena statické a dynamické zkoušce. Pevnostní zkoušky jsou popsány ve druhé polovině článku. Popsány jsou zkušební kusy, zatěžovací systémy i provedení jednotlivých zkoušek. Projekt byl vzhledem ke své komplexnosti řešen konsorciem společností. Cílem celého projektu bylo vyvinout celokompozitní trup MDL s vyšší životností, nižší hmotností a menším počtem dílů v sestavě, než srovnatelný letoun celokovové konstrukce.
Název v anglickém jazyce
All composite fuselage of the small transport aircraft
Popis výsledku anglicky
Article in conference proceedings Polymer composites 2010. Abstract: This journal deals with development of all composite small transport aircraft fuselage that is designed according to FAR 23/EASA CS 23 category. The main attention is paid to design, technology, testing and comparison between all composite and metal fuselage. The research project was mainly focused on the most loaded center part of the fuselage. There are wing attachments, aircraft deck and main landing gear beams. Full-scale model ofthe fuselage was made for testing. Strength and fatigue tests are described at the second half of this article. Test parts, loading systems and settings of individual tests are described as well. Whole project was very complex therefore cooperation of participants was necessary. The goal of the project was to develop all composite fuselage with greater durability, lower weight and lower number of sub parts than comparable all metal fuselage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA3%2F153" target="_blank" >FT-TA3/153: Uplatnění hi-tech kompozitních materiálů v primární konstrukci trupu civilního dopravního letadla v kategorii CS 23 / FAR 23.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Polymer composites 2010. Sborník přednášek z mezinárodní konference
ISBN
978-80-7043-872-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
ZČU v Plzni, Výzkumné centrum Nové technologie
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň, Výzkumné centrum Nové technologie
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—