Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyp malého celokompozitního bezpilotního letounu s krátkým startem a přistáním.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64652785%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/64652785:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prototyp malého celokompozitního bezpilotního letounu s krátkým startem a přistáním.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci realizace projektu „Vývoj dronu pro kontrolu liniových staveb“ byl navržen a letovými zkouškami ověřen prototyp malého (vzletová hmotnost do 20 kg) celokompozitního bezpilotního letounu s krátkým startem a přistáním. Deklarované návrhové parametry byly prokázány sérií letových zkoušek a následnou analýzou dat z palubní elektroniky, která zaznamenává a vyhodnocuje letové parametry. Letové parametry jsou kromě offline analýzy měřených dat používány jako vstupy pro algoritmy řízení letounu a úpravu jeho letových vlastností. Primárně byly sledovány tři výkonové parametry, které byly ověřeny pro maximální uvažovanou vzletovou hmotnost: - výdrž minimálně 2 hodiny ve vztlakovém režimu, tedy v režimu, kdy se pohybuje jako letadlo - vis, doba visu a přechod z visu do horizontálního letu a zpět do visu - cestovní rychlost, která je větší než 60 km/h. Ostatní vlastnosti a požadavky (záchranný systém, provoz za zhoršených povětrnostních podmínek atd.) byly rovněž ověřeny během letových zkoušek.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototyp malého celokompozitního bezpilotního letounu s krátkým startem a přistáním.

  • Popis výsledku anglicky

    V rámci realizace projektu „Vývoj dronu pro kontrolu liniových staveb“ byl navržen a letovými zkouškami ověřen prototyp malého (vzletová hmotnost do 20 kg) celokompozitního bezpilotního letounu s krátkým startem a přistáním. Deklarované návrhové parametry byly prokázány sérií letových zkoušek a následnou analýzou dat z palubní elektroniky, která zaznamenává a vyhodnocuje letové parametry. Letové parametry jsou kromě offline analýzy měřených dat používány jako vstupy pro algoritmy řízení letounu a úpravu jeho letových vlastností. Primárně byly sledovány tři výkonové parametry, které byly ověřeny pro maximální uvažovanou vzletovou hmotnost: - výdrž minimálně 2 hodiny ve vztlakovém režimu, tedy v režimu, kdy se pohybuje jako letadlo - vis, doba visu a přechod z visu do horizontálního letu a zpět do visu - cestovní rychlost, která je větší než 60 km/h. Ostatní vlastnosti a požadavky (záchranný systém, provoz za zhoršených povětrnostních podmínek atd.) byly rovněž ověřeny během letových zkoušek.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG15_019%2F0004698" target="_blank" >EG15_019/0004698: Vývoj dronu pro kontrolu liniových staveb</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Dron pro kontrolu liniových staveb

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Sledované výkonové parametry, které byly ověřeny pro maximální uvažovanou vzletovou hmotnost (do 20 kg): - výdrž minimálně 2 hodiny ve vztlakovém režimu, tedy v režimu, kdy se pohybuje jako letadlo - vis, doba visu a přechod z visu do horizontálního letu a zpět do visu - cestovní rychlost, která je větší než 60 km/h.

  • Ekonomické parametry

    U prototypu je odhadován rozsáhlý tržní potenciál, především v B2B oblasti: - práce na velkých a rozsáhlých perimetrech s požadavkem na nízkou letovou hladinu - mapování,snímanízemskéhopovrchu,vytvářenídigitálníhomodelukrajiny,navazujícítvorba3D modelů - snímaní zemského povrchu v různých spektrech a následná analýza dat např. v oblastech: • zemědělství, - ochraně životního prostředí, - detekce anomálních stavů ve vzduchu - bezpečnostní aplikace a zabezpečení rozsáhlých ploch a majetků včetně multispektrálního snímaní a automatické detekce anomálních stavů - mapování stavu rozsáhlých průmyslových areálů či komplikovaných staveb (např. bezdotyková měření teplot pro objevení tepelných mostů, kondenzačních bodů, mikroprasklin apod.) Realizace prototypu do výroby povede k tvorbě tržeb a zisku.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    64652785

  • Název vlastníka

    LPS, letecké práce a služby, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem