Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of simulation‑based first‑aid training by medical students: a qualitative descriptive study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F65269705%3A_____%2F23%3A00078185" target="_blank" >RIV/65269705:_____/23:00078185 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/23:00131260

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s43545-023-00710-x" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s43545-023-00710-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s43545-023-00710-x" target="_blank" >10.1007/s43545-023-00710-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of simulation‑based first‑aid training by medical students: a qualitative descriptive study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although first aid should be common knowledge for healthcare professionals, medical students still have gaps in this area. Simulation-based first-aid courses can overcome these shortcomings. To better understand the impact of these courses, they need to be researched both in terms of learning outcomes and overall participant perception. We conducted fifteen semi-structured interviews with students who completed the First-Aid Simulation Course or the Practical First-Aid Course. The questions focused on the perception of communication, emotional aspects, teamwork, debriefing and the overall administration of the courses. To find the answers to the research questions, we used the qualitative descriptive study design following the principles of inductive thematic analysis. Our findings confirm that many factors impact the performance of students in crisis situations during a simulation-based first-aid course. Four main themes were identifed through which the participants perceived the simulation-based first-aid courses. These were team dynamics, fidelity perception, emotional strain and debriefing.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of simulation‑based first‑aid training by medical students: a qualitative descriptive study

  • Popis výsledku anglicky

    Although first aid should be common knowledge for healthcare professionals, medical students still have gaps in this area. Simulation-based first-aid courses can overcome these shortcomings. To better understand the impact of these courses, they need to be researched both in terms of learning outcomes and overall participant perception. We conducted fifteen semi-structured interviews with students who completed the First-Aid Simulation Course or the Practical First-Aid Course. The questions focused on the perception of communication, emotional aspects, teamwork, debriefing and the overall administration of the courses. To find the answers to the research questions, we used the qualitative descriptive study design following the principles of inductive thematic analysis. Our findings confirm that many factors impact the performance of students in crisis situations during a simulation-based first-aid course. Four main themes were identifed through which the participants perceived the simulation-based first-aid courses. These were team dynamics, fidelity perception, emotional strain and debriefing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30200 - Clinical medicine

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SN Social Sciences

  • ISSN

    2662-9283

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2023

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus