Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of simulation‑based frst‑aid training by medical students: a qualitative descriptive study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00209805%3A_____%2F23%3A00079599" target="_blank" >RIV/00209805:_____/23:00079599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s43545-023-00710-x" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s43545-023-00710-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s43545-023-00710-x" target="_blank" >10.1007/s43545-023-00710-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of simulation‑based frst‑aid training by medical students: a qualitative descriptive study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although frst aid should be common knowledge for healthcare professionals, medical students still have gaps in this area. Simulation-based frst-aid courses can overcome these shortcomings. To better understand the impact of these courses, theyneed to be researched both in terms of learning outcomes and overall participantperception. We conducted ffteen semi-structured interviews with students whocompleted the First-Aid Simulation Course or the Practical First-Aid Course. Thequestions focused on the perception of communication, emotional aspects, teamwork, debriefng and the overall administration of the courses. To fnd the answersto the research questions, we used the qualitative descriptive study design followingthe principles of inductive thematic analysis. Our fndings confrm that many factorsimpact the performance of students in crisis situations during a simulation-basedfrst-aid course. Four main themes were identifed through which the participantsperceived the simulation-based frst-aid courses. These were team dynamics, fdelityperception, emotional strain and debriefng.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of simulation‑based frst‑aid training by medical students: a qualitative descriptive study

  • Popis výsledku anglicky

    Although frst aid should be common knowledge for healthcare professionals, medical students still have gaps in this area. Simulation-based frst-aid courses can overcome these shortcomings. To better understand the impact of these courses, theyneed to be researched both in terms of learning outcomes and overall participantperception. We conducted ffteen semi-structured interviews with students whocompleted the First-Aid Simulation Course or the Practical First-Aid Course. Thequestions focused on the perception of communication, emotional aspects, teamwork, debriefng and the overall administration of the courses. To fnd the answersto the research questions, we used the qualitative descriptive study design followingthe principles of inductive thematic analysis. Our fndings confrm that many factorsimpact the performance of students in crisis situations during a simulation-basedfrst-aid course. Four main themes were identifed through which the participantsperceived the simulation-based frst-aid courses. These were team dynamics, fdelityperception, emotional strain and debriefng.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30221 - Critical care medicine and Emergency medicine

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SN Social Sciences

  • ISSN

    2662-9283

  • e-ISSN

    2662-9283

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18 July

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus