Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of the Inclusion of First Aid in Teacher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43906826" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43906826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_hruskova.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_hruskova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/j.1302.8592" target="_blank" >10.33543/j.1302.8592</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of the Inclusion of First Aid in Teacher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to analyze, through a questionnaire, future teachers’ knowledge and opinions regarding first aid, and to assess the inclusion of a mandatory first-aid course, the content of which was influenced by statistical data of the South Bohemian Emergency Medical Service and teachers’ statistics (Hrušková et al., 2022). Students of the Faculty of Education (N=227) from South Bohemia (municipalities with different populations and, with regard to the gender ratio in students, mostly women) filled out questionnaires before and after a first-aid course in 2023. Through the questionnaire survey (a) significant differences were found in the mean values of knowledge of first aid in sum between all subgroups of students (p≤0.05), (b) in the level of knowledge of first aid for cardiopulmonary resuscitation (CPR), traumas, and acute conditions of chronic diseases (p≤0.05) , and (c) in the level of knowledge of each first-aid item individually (p≤0.05). In general, completing our first-aid course is essential for all our students (p≤0.05), even for those who have already completed some previous first-aid course.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of the Inclusion of First Aid in Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to analyze, through a questionnaire, future teachers’ knowledge and opinions regarding first aid, and to assess the inclusion of a mandatory first-aid course, the content of which was influenced by statistical data of the South Bohemian Emergency Medical Service and teachers’ statistics (Hrušková et al., 2022). Students of the Faculty of Education (N=227) from South Bohemia (municipalities with different populations and, with regard to the gender ratio in students, mostly women) filled out questionnaires before and after a first-aid course in 2023. Through the questionnaire survey (a) significant differences were found in the mean values of knowledge of first aid in sum between all subgroups of students (p≤0.05), (b) in the level of knowledge of first aid for cardiopulmonary resuscitation (CPR), traumas, and acute conditions of chronic diseases (p≤0.05) , and (c) in the level of knowledge of each first-aid item individually (p≤0.05). In general, completing our first-aid course is essential for all our students (p≤0.05), even for those who have already completed some previous first-aid course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30305 - Occupational health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    85-92

  • Kód UT WoS článku

    001143971400050

  • EID výsledku v databázi Scopus