Postoje studentek oboru učitelství pro mateřské školy ke studiu a svému budoucím povolání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882874" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882874 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentek oboru učitelství pro mateřské školy ke studiu a svému budoucím povolání
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o osobnostních charakteristikách a motivech dívek studujících obor učitelství pro mateřské školy v kombinované formě studia na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Průzkumné šetření si klade za cíl přispět k poznání osobnosti studentek učitelství a zjištění jejich motivace volby studia. Dále si klade za cíl zjistit, co studentky prvního ročníku očekávají od fakulty z hlediska přípravy pro svou učitelskou profesi. Otázka motivace studentů pro studium učitelství je propojena s otázkou očekávání a evaluace koncepce pedagogické přípravy na naší fakultě, neboť se ukazuje, že tyto otázky spolu hluboce souvisí. Použitým výzkumným nástrojem byl dotazník. Záměrně byly do výzkumného vzorku zařazeny jen ty studentky, které ještě v mateřské školce nepracovaly a které se pro učitelskou dráhu teprve rozhodují.
Název v anglickém jazyce
Attitude of students studying to be numery school teachers towards study and their future profession
Popis výsledku anglicky
This research deals with the personal characteristics and motivations of girls studying to be nursery school teachers through blended learning courses at the University of South Bohemia's Pedagogical Faculty in České Budějovice. The exploratory researchis aimed at contributing to the body of knowledge on the personalities of students studying to be teachers and identifying the motivation of their choice of study. It is further aimed at ascertaining what first-year students expect from the university faculty in regards to preparing them for their future teaching profession. The issue of what motivates students to study teaching is connected with the issue of expectations and an evaluation of the concept of professional training at our faculty; as it has been shown that these issues are closely connected. The tool used in this research was a questionnaire. It was intentionally decided to include in the research sample only those students who had not yet worked at a nursery school and wh
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
37-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—