Tisková zpráva aneb jak dostat vědu do médií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67179843%3A_____%2F13%3A00427080" target="_blank" >RIV/67179843:_____/13:00427080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tisková zpráva aneb jak dostat vědu do médií
Popis výsledku v původním jazyce
Tisková zpráva je jedním z nejdůležitějších nástrojů, jak oslovit média. Jak nejlépe si poradit s tiskovou zprávou účastníkům semináře poradil špičkový odborník s dlouholetými zkušenostmi v oblasti mediální a marketingové komunikace Martin Maruniak. Seminář se zaměřil na to, jak fungují současná média a český mediální trh, byla probrána základní pravidla při psaní tiskové zprávy (jak napsat titulek, úvodní odstavec, tělo zprávy, kdy vůbec tiskovou zprávu použít, jak ji doručit novinářům, kdy a jak zprávu publikovat). Účastníci se dověděli, jak vytvořit úderné sdělení, jak zaujmout a docílit toho, aby zpráva byla pro čtenáře přitažlivá. Na závěr semináře byly vyhodnoceny příklady reálných tiskových zpráv a lektor se s účastníky podělil o tipy, triky a nejčastější chyby při jejich psaní.
Název v anglickém jazyce
Press releases or how to get science in the media
Popis výsledku anglicky
A press release is one of the most essential tools on how to reach out to the media. Martin Maruniak, a top expert with years of experience in the area of media and marketing communications, advised the participants on how to best deal with the press releases. The seminar focused on contemporary media and Czech media market practices, basic rules when writing a press release were covered and discussed (e.g. how to write a headline, an introductory paragraph, the body, when to use a press release in thefirst place, how to deliver it to reporters and when and how to publish it). The participants learned how to write a striking statement, how to attract and impress readers and how to make the release more appealing. At the end of the seminar, real examples of press releases were assessed and the lecturer shared some tips, tricks and most frequent mistakes when writing a release.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LE11008" target="_blank" >LE11008: Regionální kontaktní organizace jižní Čechy - kontakt pro Evropský výzkumný prostor</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Jihočeská univerzita, České Budějovice
Stát konání akce
US - Spojené státy americké
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
21
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce