Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování BTF pomocí BRDF texelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A00040796" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:00040796 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/06:00025103

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BTF Modelling Using BRDF Texels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The highest fidelity representations of realistic real-world materials currently used comprise Bidirectional Texture Functions (BTF). The BTF is a six dimensional function depending on view and illumination directions as well as on planar texture coordinates. The huge size of such measurements, typically in the form of thousands of images covering all possible combinations of illumination and viewing angles, has prohibited their practical exploitation and obviously some compression and modelling methodof these enormous BTF data spaces is inevitable. The proposed approach combines BTF spatial clustering with cluster index modelling by means of an efficient Markov random field model. This method allows to generate seamless cluster index of arbitrary size to cover large virtual 3D objects surfaces. The method represents original BTF data using a set of local spatially dependent Bidirectional Reflectance Distribution Function(BRDF) values which are combined according to synthesised cluste

  • Název v anglickém jazyce

    BTF Modelling Using BRDF Texels

  • Popis výsledku anglicky

    The highest fidelity representations of realistic real-world materials currently used comprise Bidirectional Texture Functions (BTF). The BTF is a six dimensional function depending on view and illumination directions as well as on planar texture coordinates. The huge size of such measurements, typically in the form of thousands of images covering all possible combinations of illumination and viewing angles, has prohibited their practical exploitation and obviously some compression and modelling methodof these enormous BTF data spaces is inevitable. The proposed approach combines BTF spatial clustering with cluster index modelling by means of an efficient Markov random field model. This method allows to generate seamless cluster index of arbitrary size to cover large virtual 3D objects surfaces. The method represents original BTF data using a set of local spatially dependent Bidirectional Reflectance Distribution Function(BRDF) values which are combined according to synthesised cluste

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LNCS 4153

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4153

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    475-484

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus