Neřízená segmentace textur používající strategii vícenásobných segmenterů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F07%3A00083068" target="_blank" >RIV/67985556:_____/07:00083068 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/07:00027049
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Unsupervised Texture Segmentation Using Multiple Segmenters Strategy
Popis výsledku v původním jazyce
A novel unsupervised multi-spectral multiple-segmenter texture segmentation method with unknown number of classes is presented. The unsupervised segmenter is based on a combination of several unsupervised segmentation results, each in different resolution, using the sum rule. Multi-spectral texture mosaics are locally represented by four causal multi-spectral random field models recursively evaluated for each pixel. The single-resolution segmentation part of the algorithm is based on the underlying Gaussian mixture model and starts with an over segmented initial estimation which is adaptively modified until the optimal number of homogeneous texture segments is reached. The performance of the presented method is extensively tested on the Prague segmentation benchmark using the commonest segmentation criteria and compares favourably with several alternative texture segmentation methods.
Název v anglickém jazyce
Unsupervised Texture Segmentation Using Multiple Segmenters Strategy
Popis výsledku anglicky
A novel unsupervised multi-spectral multiple-segmenter texture segmentation method with unknown number of classes is presented. The unsupervised segmenter is based on a combination of several unsupervised segmentation results, each in different resolution, using the sum rule. Multi-spectral texture mosaics are locally represented by four causal multi-spectral random field models recursively evaluated for each pixel. The single-resolution segmentation part of the algorithm is based on the underlying Gaussian mixture model and starts with an over segmented initial estimation which is adaptively modified until the optimal number of homogeneous texture segments is reached. The performance of the presented method is extensively tested on the Prague segmentation benchmark using the commonest segmentation criteria and compares favourably with several alternative texture segmentation methods.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lecture Notes in Computer Science
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
4472
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
210-219
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—