Speed Control of PMSM Drives by Generalized Predictive Algorithms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F12%3A00382954" target="_blank" >RIV/67985556:_____/12:00382954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Speed Control of PMSM Drives by Generalized Predictive Algorithms
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with generalized predictive algorithms applied to the industrial drives employing Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM). The Generalized Predictive Control (GPC) belongs to the multistep model-based control design. The presented GPCalgorithms are arranged in the form suitable for direct use in a real PMSM drive application. Here, the usual form of GPC action calculating formula is specifically decomposed in a summation of products of tabulated GPC gains with real values of PMSM topical outputs, state, future required reference and possibly with values of previous control actions. The formulated GPC algorithms are experimentally compared with a standard cascade vector PI control. A speed control task is considered for the comparison. The experiments are documented by the time histories in oscillogram screenshots and appropriate figures of applied GPC gains.
Název v anglickém jazyce
Speed Control of PMSM Drives by Generalized Predictive Algorithms
Popis výsledku anglicky
The paper deals with generalized predictive algorithms applied to the industrial drives employing Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM). The Generalized Predictive Control (GPC) belongs to the multistep model-based control design. The presented GPCalgorithms are arranged in the form suitable for direct use in a real PMSM drive application. Here, the usual form of GPC action calculating formula is specifically decomposed in a summation of products of tabulated GPC gains with real values of PMSM topical outputs, state, future required reference and possibly with values of previous control actions. The formulated GPC algorithms are experimentally compared with a standard cascade vector PI control. A speed control task is considered for the comparison. The experiments are documented by the time histories in oscillogram screenshots and appropriate figures of applied GPC gains.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 38th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-4673-2419-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2002-2007
Název nakladatele
IEEE Industrial Electronics Society
Místo vydání
Montral
Místo konání akce
Montreal
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—