Explicit Generalized Predictive Algorithms for Speed Control of PMSM Drives Fast Explicit Form with Field Weakening and Current Limitation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F13%3A00398603" target="_blank" >RIV/67985556:_____/13:00398603 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Explicit Generalized Predictive Algorithms for Speed Control of PMSM Drives Fast Explicit Form with Field Weakening and Current Limitation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with Generalized Predictive Control algorithms applied to the electric drives employing Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM). The Generalized Predictive Control (GPC) belongs to the multi-step model-based control design. The presented GPC algorithms are arranged in a specific explicit form for direct application in PMSM drives. The algorithms are supplemented with two front-end modules, which enable GPC algorithms to solve tasks of field weakening and current limitation. The designand implementation of proposed explicit GPC solution including modules are explained in the paper. The solution was experimentally verified at a speed control task. Performed experiments are documented by the time histories in oscillogram screenshots and figures.
Název v anglickém jazyce
Explicit Generalized Predictive Algorithms for Speed Control of PMSM Drives Fast Explicit Form with Field Weakening and Current Limitation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with Generalized Predictive Control algorithms applied to the electric drives employing Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM). The Generalized Predictive Control (GPC) belongs to the multi-step model-based control design. The presented GPC algorithms are arranged in a specific explicit form for direct application in PMSM drives. The algorithms are supplemented with two front-end modules, which enable GPC algorithms to solve tasks of field weakening and current limitation. The designand implementation of proposed explicit GPC solution including modules are explained in the paper. The solution was experimentally verified at a speed control task. Performed experiments are documented by the time histories in oscillogram screenshots and figures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IECON 2013 - 39th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-4799-0224-8
ISSN
1553-572X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2833-2838
Název nakladatele
AIT Austrian Institute of Technology GmbH
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
10. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000331149502130