Explicit Generalized Predictive Control of Speed and Position of PMSM Drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F16%3A00457259" target="_blank" >RIV/67985556:_____/16:00457259 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23220/16:43929432
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2016.2515061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2016.2515061</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2016.2515061" target="_blank" >10.1109/TIE.2016.2515061</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Explicit Generalized Predictive Control of Speed and Position of PMSM Drives
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a specific explicit design of Generalized Predictive Control (GPC) for speed and position of 3-phase Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM). Predictive algorithms are designed with single and double integrations with respect to step and ramp reference signals. Needful field weakening and current limitation are solved by specific procedures based on a local indirect tuning/amplification of the relevant GPC parameters. The proposed solution due to low computational demands is suitable for real applications. Designed algorithms and procedures are demonstrated by figures and oscillogram screenshots of representative variables measured on the 10.7kW PMSM drive.
Název v anglickém jazyce
Explicit Generalized Predictive Control of Speed and Position of PMSM Drives
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a specific explicit design of Generalized Predictive Control (GPC) for speed and position of 3-phase Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM). Predictive algorithms are designed with single and double integrations with respect to step and ramp reference signals. Needful field weakening and current limitation are solved by specific procedures based on a local indirect tuning/amplification of the relevant GPC parameters. The proposed solution due to low computational demands is suitable for real applications. Designed algorithms and procedures are demonstrated by figures and oscillogram screenshots of representative variables measured on the 10.7kW PMSM drive.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Industrial Electronics
ISSN
0278-0046
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
3889-3896
Kód UT WoS článku
000376120000056
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84969785136