Advanced Material Rendering in Blender
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F12%3A00389704" target="_blank" >RIV/67985556:_____/12:00389704 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced Material Rendering in Blender
Popis výsledku v původním jazyce
Physically correct and realistic visual appearance rendering or analysis of material surface visual properties require complex descriptive models capable of modelling material dependence on variable illumination and viewing conditions. The recent most advanced representation of visual properties of surface materials is a Bidirectional texture function (BTF). BTF is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and illumination angles, respectively. Unlike smooth textures, it specifies their altering appearance due to varying illumination and viewing conditions. This BTF visual appearance dependency on viewing and illumination conditions significantly complicates not only its acquisition, representation, and modelling but also makes its rendering noticeably more demanding. BTF textures are acquired by costly measurements of real materials and their subsequent nontrivial processing.
Název v anglickém jazyce
Advanced Material Rendering in Blender
Popis výsledku anglicky
Physically correct and realistic visual appearance rendering or analysis of material surface visual properties require complex descriptive models capable of modelling material dependence on variable illumination and viewing conditions. The recent most advanced representation of visual properties of surface materials is a Bidirectional texture function (BTF). BTF is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and illumination angles, respectively. Unlike smooth textures, it specifies their altering appearance due to varying illumination and viewing conditions. This BTF visual appearance dependency on viewing and illumination conditions significantly complicates not only its acquisition, representation, and modelling but also makes its rendering noticeably more demanding. BTF textures are acquired by costly measurements of real materials and their subsequent nontrivial processing.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The International Journal of Virtual Reality
ISSN
1081-1451
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—