Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BTF Rendering in Blender

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F11%3A00369804" target="_blank" >RIV/67985556:_____/11:00369804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BTF Rendering in Blender

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bidirectional texture function (BTF) is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and illumination angles, respectively. BTF is the recent most advanced representation of visual properties of surface materials. Unlike smooth textures, it specifies their altering appearance due to varying illumination and viewing conditions. This BTF visual appearance dependency on viewing and illumination conditions significantly complicates not only its acquisition, representation, and modeling but also makes its rendering noticeably more demanding. BTF textures are acquired by costly measurements of real materials and their subsequent nontrivial processing. While several techniques for measurement or processing of BTF textures have been described already, there is no environment allowing to support BTF texture rendering. This contribution describes novel Blender texture plugin for the purpose of BTF texture mapping and rendering. The plugin benefits from our previously devel

  • Název v anglickém jazyce

    BTF Rendering in Blender

  • Popis výsledku anglicky

    Bidirectional texture function (BTF) is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and illumination angles, respectively. BTF is the recent most advanced representation of visual properties of surface materials. Unlike smooth textures, it specifies their altering appearance due to varying illumination and viewing conditions. This BTF visual appearance dependency on viewing and illumination conditions significantly complicates not only its acquisition, representation, and modeling but also makes its rendering noticeably more demanding. BTF textures are acquired by costly measurements of real materials and their subsequent nontrivial processing. While several techniques for measurement or processing of BTF textures have been described already, there is no environment allowing to support BTF texture rendering. This contribution describes novel Blender texture plugin for the purpose of BTF texture mapping and rendering. The plugin benefits from our previously devel

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of VRCAI 2011: ACM SIGGRAPH Conference on Virtual-Reality Continuum and its Applications to Industry

  • ISBN

    978-1-4503-1060-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    265-272

  • Název nakladatele

    The Association for Computing Machinery, Inc

  • Místo vydání

    New York, USA

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    11. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku