Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vizualizace BTF textur v Blenderu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F09%3A00165506" target="_blank" >RIV/68407700:21340/09:00165506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vizualizace BTF textur v Blenderu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bidirectional texture function, známá též jako BTF textura, je sedmirozměrná funkce planárních souřadnic, spektrální souřadnice, úhlů pohledu a osvětlení. Oproti hladkým texturám zachycuje závislost vzhledu reálných materiálů na světelných a pozorovacíchpodmínkách. BTF textury jsou získávány složitým měřením reálných materiálů a následným zpracováním naměřených dat. Techniky od měření po renderování BTF textur jsou již popsány v odborné literatuře. Na druhou stranu však chybí dostupné prostředí, ve kterém by byla implementována podpora pro tento typ textur. Tento článek prezentuje rozšíření 3D grafického editoru Blender o podporu BTF textur pomocí texturního modulu, včetně implementovaného algoritmu BTF Roller pro syntézu BTF textur. Popsaná implementace umožňuje tvorbu realistických počítačových animací s využitím BTF textur libovolných rozměrů mapovaných na povrchy objektů a současně zachovává plnou funkcionalitu Blenderu.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of BTF textures in Blender

  • Popis výsledku anglicky

    Bidirectional texture function, also known as BTF texture, is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and ilumination angles. In comparison with smooth textures, visual appearance of the BTF texture depends on viewing and illumination conditions. BTF textures are acquired by complex measurements of the real materials and subsequent image processing. Techniques from measurement to BTF texture rendering have been described well. On the other hand, there is no environment involving support to the BTF texture rendering. This paper describes novel Blender texture plugin for purpose of. BTF texture mapping and rendering. Our previously developed BTF Roller algorithm is also implemented in the plugin. Described plugin allows to create realistic computer animations with additional BTF textures of desired size mapped onto an object surfaces while the other functionality of Blender retains.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Doktorandské dny 2009

  • ISBN

    978-80-01-04436-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku