Vizualizace BTF textur v Blenderu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F09%3A00165506" target="_blank" >RIV/68407700:21340/09:00165506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vizualizace BTF textur v Blenderu
Popis výsledku v původním jazyce
Bidirectional texture function, známá též jako BTF textura, je sedmirozměrná funkce planárních souřadnic, spektrální souřadnice, úhlů pohledu a osvětlení. Oproti hladkým texturám zachycuje závislost vzhledu reálných materiálů na světelných a pozorovacíchpodmínkách. BTF textury jsou získávány složitým měřením reálných materiálů a následným zpracováním naměřených dat. Techniky od měření po renderování BTF textur jsou již popsány v odborné literatuře. Na druhou stranu však chybí dostupné prostředí, ve kterém by byla implementována podpora pro tento typ textur. Tento článek prezentuje rozšíření 3D grafického editoru Blender o podporu BTF textur pomocí texturního modulu, včetně implementovaného algoritmu BTF Roller pro syntézu BTF textur. Popsaná implementace umožňuje tvorbu realistických počítačových animací s využitím BTF textur libovolných rozměrů mapovaných na povrchy objektů a současně zachovává plnou funkcionalitu Blenderu.
Název v anglickém jazyce
Visualization of BTF textures in Blender
Popis výsledku anglicky
Bidirectional texture function, also known as BTF texture, is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and ilumination angles. In comparison with smooth textures, visual appearance of the BTF texture depends on viewing and illumination conditions. BTF textures are acquired by complex measurements of the real materials and subsequent image processing. Techniques from measurement to BTF texture rendering have been described well. On the other hand, there is no environment involving support to the BTF texture rendering. This paper describes novel Blender texture plugin for purpose of. BTF texture mapping and rendering. Our previously developed BTF Roller algorithm is also implemented in the plugin. Described plugin allows to create realistic computer animations with additional BTF textures of desired size mapped onto an object surfaces while the other functionality of Blender retains.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Doktorandské dny 2009
ISBN
978-80-01-04436-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
13. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—