Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Capturing Material Visualization Data using Goniometers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F16%3A00462398" target="_blank" >RIV/67985556:_____/16:00462398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Capturing Material Visualization Data using Goniometers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reproduction of the appearance of real-world materials in virtual environments has been one of the ultimate challenges of computer graphics. The required material representations depend on the complexity of the material's appearance. They start with a bidirectional reflectance distribution function (BRDF) describing distribution of energy reflected in the viewing direction when illuminated from a specific direction. As the BRDF cannot capture a material's spatial structure, it has been extended to a more general bidirectional texture function (BTF) capturing non-local effects in rough material structures, such as occlusions, masking, sub-surface scattering, or inter-reflections. A monospectral BTF is a six-dimensional function representing the material appearance at each surface point for variable illumination and view directions, parameterized by elevation and azimuthal angles. This paper describes application of gonioreflectometrs for capturing BTF for material visualization purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Capturing Material Visualization Data using Goniometers

  • Popis výsledku anglicky

    Reproduction of the appearance of real-world materials in virtual environments has been one of the ultimate challenges of computer graphics. The required material representations depend on the complexity of the material's appearance. They start with a bidirectional reflectance distribution function (BRDF) describing distribution of energy reflected in the viewing direction when illuminated from a specific direction. As the BRDF cannot capture a material's spatial structure, it has been extended to a more general bidirectional texture function (BTF) capturing non-local effects in rough material structures, such as occlusions, masking, sub-surface scattering, or inter-reflections. A monospectral BTF is a six-dimensional function representing the material appearance at each surface point for variable illumination and view directions, parameterized by elevation and azimuthal angles. This paper describes application of gonioreflectometrs for capturing BTF for material visualization purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-02652S" target="_blank" >GA14-02652S: Pokročilé metody měření vzhledu materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th CIE Expert Symposium on Colour and Visual Appearance

  • ISBN

    978-3-902842-59-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    121-127

  • Název nakladatele

    Commission Internationale de L'Eclairage CIE Central Bureau

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku