Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the internal stability of non-linear dynamic inversion: application to flight control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F17%3A00476150" target="_blank" >RIV/67985556:_____/17:00476150 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/17:00311425

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/iet-cta.2016.1067" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1049/iet-cta.2016.1067</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/iet-cta.2016.1067" target="_blank" >10.1049/iet-cta.2016.1067</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the internal stability of non-linear dynamic inversion: application to flight control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aircraft are highly non-linear systems, but flight control laws are traditionally designed from a set of linearised models. Due to the application of linear control laws on a non-linear system, the real performance ability of the aircraft is not fully utilised. In addition, in adverse situations like near stall, the aircraft develops significant non-linearities, and linear control laws do not perform well. This study therefore considers the design of a longitudinal flight controller for a fixed-wing aircraft using non-linear dynamic inversion technique or, in terms of control theory, partial exact feedback linearisation. A novel contribution of this study is the proposed combination of three different automatic flight controllers that provide complete 3-DOF longitudinal control. A detailed analysis of the internal dynamics for each controller is also presented. It has been shown that for each controller the internal dynamics are stable. This makes the controller suitable for various flight conditions. The aims of these flight controllers are threefold.

  • Název v anglickém jazyce

    On the internal stability of non-linear dynamic inversion: application to flight control

  • Popis výsledku anglicky

    Aircraft are highly non-linear systems, but flight control laws are traditionally designed from a set of linearised models. Due to the application of linear control laws on a non-linear system, the real performance ability of the aircraft is not fully utilised. In addition, in adverse situations like near stall, the aircraft develops significant non-linearities, and linear control laws do not perform well. This study therefore considers the design of a longitudinal flight controller for a fixed-wing aircraft using non-linear dynamic inversion technique or, in terms of control theory, partial exact feedback linearisation. A novel contribution of this study is the proposed combination of three different automatic flight controllers that provide complete 3-DOF longitudinal control. A detailed analysis of the internal dynamics for each controller is also presented. It has been shown that for each controller the internal dynamics are stable. This makes the controller suitable for various flight conditions. The aims of these flight controllers are threefold.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-04682S" target="_blank" >GA17-04682S: Řízení kráčejících robotů metodou sladěných virtuálních holonomních omezení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IET Control Theory and Applications

  • ISSN

    1751-8644

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1849-1861

  • Kód UT WoS článku

    000405681300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85024485443