Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Longitudinal Dynamic Stability Flight Measurements of Light Aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU41982" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU41982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Longitudinal Dynamic Stability Flight Measurements of Light Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft staability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of longitudinal dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting this research, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat.

  • Název v anglickém jazyce

    The Longitudinal Dynamic Stability Flight Measurements of Light Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft staability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of longitudinal dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting this research, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2003

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    6-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus