The Longitudinal Dynamic Stability Flight Measurements of Light Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU41982" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU41982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Longitudinal Dynamic Stability Flight Measurements of Light Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft staability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of longitudinal dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting this research, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat.
Název v anglickém jazyce
The Longitudinal Dynamic Stability Flight Measurements of Light Aircraft
Popis výsledku anglicky
The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft staability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of longitudinal dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting this research, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2003
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
6-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—