Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTICKÉ GYRO V APLIKACI PRO MĚŘENÍ DYNAMICKÉ STABILITY LETOUNU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU42025" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU42025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OPTICKÉ GYRO V APLIKACI PRO MĚŘENÍ DYNAMICKÉ STABILITY LETOUNU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný článek nastiňuje možnosti využití moderních přístrojů (optické gyro) pro letová měření dynamické stability lehkých letadel. Kontrola dynamické stability představuje jednu z důležitých součástí rozborů letových vlastností atmosférických letadel. Výpočty dynamické stability "doprovází" letoun od jeho prvotních návrhů a podstatnou měrou ovlivňují jeho konečný vzhled. Avšak až po letových zkouškách lze s určitostí stanovit letové vlastnosti letounu. Je to způsobeno množstvím vzájemně se ovlivňujjících faktorů, které nelze teoreticky uspokojivě vyřešit. Pro úřady schvalující provoz letadel, jsou výsledky letových zkoušek jediným akceptovatelným průkazem letových vlastností.

  • Název v anglickém jazyce

    Optical Gyro in Aplication for Measurement of Aircraft Dynamic Stability

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an application of modern equipment (optical gyro) for the light aircraft dynamic stability flight measurements. Dynamic stability control is an important issue in the analysis of atmospheric aircraft flight characteristics. The calculations of dynamic stability 'accompany' the aircraft from its primary design stage and have a great influence the aircraft's final shape. The suitability of the proposed aircraft design will be validated just after the completion of flight tests. It is ccaused by the presence of many interfering factors; we are unable to estimate theoretically. The results of flight tests are worldwide the only acceptable data for the certification purposes at civil aviation authorities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD 2003

  • ISBN

    80-7043-246-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    37-41

  • Název nakladatele

    Západočeská Univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    10. 11. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku