Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podélná a stranová dynamická stabilita letounu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48266" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podélná a stranová dynamická stabilita letounu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft stability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting thisresearch, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat

  • Název v anglickém jazyce

    Longitudinal and Lateral Dynamic Stability

  • Popis výsledku anglicky

    The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft stability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting thisresearch, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Výzkumný a zkušební letecký ústav

  • Verze

    neuvedeno

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno