Podélná a stranová dynamická stabilita letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48266" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podélná a stranová dynamická stabilita letounu
Popis výsledku v původním jazyce
The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft stability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting thisresearch, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat
Název v anglickém jazyce
Longitudinal and Lateral Dynamic Stability
Popis výsledku anglicky
The dynamic stability control presents one of the important parts of flight characteristics analysis of design atmospheric aircraft. The dynamic stability calculations, following aircraft from its primary design, have a great influence on the final aircraft appearance. The suitability of proposed aircraft design and possible modifications will appear just during the flight tests. The results of flight tests are used for the verification of applied theory and for the verification of designed aircraft stability and control as well. This paper presents the issue of flight measurement and theory calculations of dynamic stability. It is dealing in detail with comparison of performed flight measurements and computations. The aircraft, mainly supporting thisresearch, is the two-seat all-metal motor glider L-13 SE Vivat
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Výzkumný a zkušební letecký ústav
Verze
neuvedeno
Identifikační číslo nosiče
neuvedeno