Analýza položek přijímacích testů na lékařskou fakultu v semi-reálném čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00492560" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00492560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf" target="_blank" >http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza položek přijímacích testů na lékařskou fakultu v semi-reálném čase
Popis výsledku v původním jazyce
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 7-7. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno] Grant CEP: GA ČR GJ15-15856Y. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286043 ANOTACE: Přijímací řízení na lékařské fakulty patří k těm typům testů, které mají pro probanda, jenž test podstoupí, důležitý význam. Proto je vhodné mít možnost jednotlivé testové položky a test jako celek rutinně a efektivně hodnotit podle vytvořeného standardu. Příspěvek představuje metodologii, která umožňuje provést rychlou analýzu testů přijímacího řízení téměř v reálném čase, aplikovanou na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Vytvořená metodologie vychází především z klasické testové teorie a přináší zobecnění některých základních principů hodnocení testové položky, zejména zobecněný index diskriminace (ULI, upper-lower index). Klasický index diskriminace položky (ULI) využívá rozdílu v podílech správných odpovědí nejvíce a nejméně úspěšné třetiny uchazečů - je tedy založen na tercilech celkových skóre. Pro účely 1. lékařské fakulty, kde je ovšem přijímána jen nejlepší pětina uchazečů, bylo nutné index diskriminace položky založit na kvintilech. Současně byl ULI zobecněn na q-kvantil a doplněný matematický aparát nabízí možnost použití metodologie i v jiné instituci, kterou zajímá pouze nejlepší q-tina uchazečů. Prakticky je metodologie aplikována spolu s dalšími, pokročilejšími metodami položkového testování v aplikaci ShinyItemAnalysis.
Název v anglickém jazyce
The item analysis of entrance tests for Faculty of Medicine in semi-real time
Popis výsledku anglicky
Entrance tests to medical faculties are between those tests which have a very high importance for the student who goes through them. Therefore, it is very useful to have possibility to evaluate the tests as a whole, according to standard. This paper introduces methodology that allows to perform a fast analysis of entrance tests almost in real-time, that was used at the First Faculty of Medicine, Charles University.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Odhad psychometrických vlastností jako součást vývoje přijímacích testů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů