Data science pro analýzu přijímacích a maturitních testů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F23%3A00583939" target="_blank" >RIV/67985807:_____/23:00583939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cs.cas.cz/news/2023-11-08-Den-otevrenych-dveri/en" target="_blank" >https://www.cs.cas.cz/news/2023-11-08-Den-otevrenych-dveri/en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Data science pro analýzu přijímacích a maturitních testů
Popis výsledku v původním jazyce
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Den otevřených dveří Ústavu informatiky AV ČR 2023 - program. Praha: Ústav informatiky AV ČR, 2023. [Týden Akademie věd ČR. 06.11.2023-12.11.2023, Praha] ABSTRAKT: Přijímací a maturitní zkoušky rozhodují o budoucnosti mnoha mladých lidí. Avšak, jak zajistit, aby takové testy opravdu měřily to, co mají, a byly spolehlivé? Co když bychom mohli využít technologie, která nám pomůže předpovědět obtížnost jednotlivých otázek a vytvořit adaptivní testy na míru každému studentovi? V této prezentaci se podíváme na komplexní analýzu testů a položek a ukážeme si, jak lze pomocí strojového učení předpovídat obtížnost položek a zefektivnit testování pomocí počítačových adaptivních testů.
Název v anglickém jazyce
Data science for the analysis of admissions and maturita tests.
Popis výsledku anglicky
Entrance and final exams decide the future of many young people. However, how to ensure, that such tests really measure what they are supposed to and are reliable? What if we could use technology to help us predict the difficulty of individual questions and create adaptive tests tailored to each student? In this presentation, we will look at a comprehensive analysis of tests and items and show, how machine learning can be used to predict item difficulty and make testing more efficient with computer adaptive tests.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000008" target="_blank" >TL05000008: Výzvy pro hodnocení znalostí: Analytická podpora tvorby znalostních testů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů