Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testujeme testy. Přijímačky a maturity z pohledu psychometrie a data science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F22%3A00570060" target="_blank" >RIV/67985807:_____/22:00570060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cs.cas.cz/news/2022-11-02-Den-otevrenych-dveri/cs" target="_blank" >https://www.cs.cas.cz/news/2022-11-02-Den-otevrenych-dveri/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Testujeme testy. Přijímačky a maturity z pohledu psychometrie a data science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Den otevřených dveří Ústavu informatiky AV ČR 2022 - program. Praha: Ústav informatiky AV ČR, 2022. [Týden Akademie věd ČR 2022. 31.10.2022-06.11.2022, Praha]. ABSTRAKT: Přijímací a maturitní testy jsou bezesporu klíčovým momentem pro mnoho mladých lidí, ale také pro školy, které se snaží získat co nejkvalitnější uchazeče. Jak se vlastně ověřuje, zda takový test měří to, co chceme, a jak zjistit, nakolik je spolehlivý? V této přednášce si ukážeme komplexní analýzu testů a položek. Zaměříme se na to, jak lze předpovídat obtížnost položek z textového zadání pomocí machine-learningu nebo vytvářet adaptivní testy na míru šité respondentům.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing the tests. Admissions and matura exams from the perspective of psychometrics and data science

  • Popis výsledku anglicky

    Admission and matura tests are undoubtedly a key moment for many young people, but also for schools which try to get the best possible applicants. How do we actually verify that such a test measures what we want it to measure, and how do we determine how reliable it is? In this talk, we will show a comprehensive analysis of tests and items. We will focus on how one can predict the difficulty of items from a text input using machine-learning or create adaptive tests tailored to respondents.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000008" target="_blank" >TL05000008: Výzvy pro hodnocení znalostí: Analytická podpora tvorby znalostních testů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů