Semi-real-time Analyses of Item Characteristics for Medical School Admission Tests
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00478547" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00478547 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11110/17:10367402
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15439/2017F380" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15439/2017F380</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15439/2017F380" target="_blank" >10.15439/2017F380</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semi-real-time Analyses of Item Characteristics for Medical School Admission Tests
Popis výsledku v původním jazyce
University admission exams belong to so-called highstakes tests, i. e. tests with important consequences for the exam taker. Given the importance of the admission process for the applicant and the institution, routine evaluation of the admission tests and their items is desirable. In this work, we introduce a quick and efficient methodology and on-line tool for semi-real-time evaluation of admission exams and their items based on classical test theory (CTT) and item response theory (IRT) models. We generalize some of the traditional item analysis concepts to tailor them for specific purposes of the admission test. On example of medical school admission test we demonstrate how R-based web application may simplify admissions evaluation work-flow and may guarantee quick accessibility of the psychometric measures. We conclude that the presented tool is convenient for analysis of any admission or educational test in general.
Název v anglickém jazyce
Semi-real-time Analyses of Item Characteristics for Medical School Admission Tests
Popis výsledku anglicky
University admission exams belong to so-called highstakes tests, i. e. tests with important consequences for the exam taker. Given the importance of the admission process for the applicant and the institution, routine evaluation of the admission tests and their items is desirable. In this work, we introduce a quick and efficient methodology and on-line tool for semi-real-time evaluation of admission exams and their items based on classical test theory (CTT) and item response theory (IRT) models. We generalize some of the traditional item analysis concepts to tailor them for specific purposes of the admission test. On example of medical school admission test we demonstrate how R-based web application may simplify admissions evaluation work-flow and may guarantee quick accessibility of the psychometric measures. We conclude that the presented tool is convenient for analysis of any admission or educational test in general.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2017 Federated Conference on Computer Science and Information Systems
ISBN
978-83-946253-7-5
ISSN
2300-5963
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
189-194
Název nakladatele
Polish Information Processing Society
Místo vydání
Warszawa
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
3. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000417412800031