Hlavní problémy žáků v chemických testových úlohách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10283914" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10283914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/Nauczanie%20i%20uczenie%20sie%20druk.pdf" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/Nauczanie%20i%20uczenie%20sie%20druk.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hlavní problémy žáků v chemických testových úlohách
Popis výsledku v původním jazyce
Po zrušení státní maturity z chemie pokračuje základní šetření úrovně vzdělávání v chemii na středních školách, které probíhá na víceletých i čtyřletých gymnáziích. Byl vytvořen komplexní didaktický test obsahující 25 úloh zaměřených na obecnou anorganickou, organickou chemii a statickou biochemii. Úlohy didaktického testu byly nově vytvořeny podle základních textologických zásad nebo vybrány z různých publikací. Test byl zkonstruován tak, aby bylo možné porovnat úspěšnost v jednotlivých chemických oborech, dále typech úloh a komplexech úloh zaměřených na znalosti dosažené v chemii, aplikaci znalostí a práci s informacemi. Celý test je určen pouze pro žáky, kteří již absolvovali výuku ve všech oborech chemie a dále pro maturanty.
Název v anglickém jazyce
Testing and Test Items in Chemistry at Grammar Schools
Popis výsledku anglicky
A common part of the graduation exam in chemistry at high schools had been planned for many years in the Czech Republic. As part of this there was an extensive testing of high school students in all areas of high school chemistry. In 2011 and 2012 the only two years of the common part of the graduation exam in chemistry were carried out. Testing was limited to graduates of students, who were intensely devoted to chemistry and mostly needed it for further studies. Based on these two years, the results ofgraduates were evaluated in various fields of high school chemistry, in different types of test items and in complexes of test items focusing on the knowledge of chemistry, the application of knowledge of chemistry and work with information in test items. After 2012 the state graduation exam in chemistry was cancelled. We decided to continue with testing of chemistry education at high schools. We created an achievement test of 25 test items. The distribution of the number of test items
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nauczanie i uczenie się przedmiotów przyrodniczych od przedszkola do studiów wyższych
ISBN
978-83-7271-881-5
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
179-183
Počet stran knihy
198
Název nakladatele
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—