Problémy žáků středních škol při řešení úloh společné části maturitní zkoušky z chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10135368" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10135368 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy žáků středních škol při řešení úloh společné části maturitní zkoušky z chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě porovnání výsledků společné části maturitní zkoušky z chemie, která se v roce 2011 a 2012 konala formou didaktického testu, je možné shrnout základní problémy žáků při řešení středoškolských chemických úloh. Článek je zaměřen na úspěnost řešení úloh v jednotlivých tematických celcích (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a biochemie), v rozdílných typech testových úloh (úzce otevřené úlohy, úlohy s výběrem odpovědí, úlohy přiražovací) a v testovaných kompetencích (znalost s porozuměním, aplikace znalostí a řešení problem, práce s informacemi).
Název v anglickém jazyce
The Problems of Students in Solving of Test Items in the Common Part of Secondary School-leaving Examination in Chemistry
Popis výsledku anglicky
It is possible to generalize in partthe results of chemical education at high schools and colleges based on detailed analysis of the achievement test from chemistry, which is an optional part of final exam provided by the state. The article is focused ondifferences among students' success rate in current thematic units (general chemistry, inorganic chemistry, organic chemistry, biochemistry), in current types of test items (short-answer, multiple-choice, matching) and in acquired competencies (provingof knowledge, application of knowledge, work with information). Also it is compared the students' success rate in all of listed factors from the perspective of the so-called clusters, thus form the perspective of different focus of schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne smerovanie výskumov v dizertačných prácach z didaktiky chémie
ISBN
978-80-223-3300-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
76-81
Název nakladatele
Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského
Místo vydání
Bratislava, Slovensko
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
22. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—