Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BigTests in the Test Centre CZU of the Subject Applied Mathematics for Informatics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84684" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BigTests in the Test Centre CZU of the Subject Applied Mathematics for Informatics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The exam results of Applied Mathematics for Informatics have been worsening from the year 2012, so we are constantly thinking about how to better prepare students for the exam. Specifically, how to better present the exam test and context of its questions, because connecting the different parts of the knowledge is very difficult for students. Therefore, we create the new BigTest for the year 2019 2020. Its successful passing is condition for receiving a credit. The BigTest consists of a complex example with practical and theoretical questions. Unlike of it, the self test consists of partial small questions without any context. However, the questions are very similar. To prevent students from cheating, the Bigtest is designed for the University Test Centre. The goal of this paper is to find out whether the BigTest had an impact on the students results or not, and to analyse the difficulty and discrimination of the BigTest.

  • Název v anglickém jazyce

    BigTests in the Test Centre CZU of the Subject Applied Mathematics for Informatics

  • Popis výsledku anglicky

    The exam results of Applied Mathematics for Informatics have been worsening from the year 2012, so we are constantly thinking about how to better prepare students for the exam. Specifically, how to better present the exam test and context of its questions, because connecting the different parts of the knowledge is very difficult for students. Therefore, we create the new BigTest for the year 2019 2020. Its successful passing is condition for receiving a credit. The BigTest consists of a complex example with practical and theoretical questions. Unlike of it, the self test consists of partial small questions without any context. However, the questions are very similar. To prevent students from cheating, the Bigtest is designed for the University Test Centre. The goal of this paper is to find out whether the BigTest had an impact on the students results or not, and to analyse the difficulty and discrimination of the BigTest.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    38-45

  • Název nakladatele

    CULS Prague, Faculty of economics and Management

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku