Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Information Systems for Students at Business Programs: Possibilities of E-­?Learning Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39898590" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39898590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Information Systems for Students at Business Programs: Possibilities of E-­?Learning Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the problems of creating electronic course Introduction to Information Systems for business students. The main idea in the preparation of the course was to explain the reasons why acquire information systems, how to define the requirements and how to manage the whole process. However, as we have in the course also students in the field of public administration, we had to include also topic of e-government and geographic information systems. Preparing the course we set four research questions that will be addressed in this article; how the students will evaluate the course, how the students will evaluate projects, how many self-tests will students pass before the exam, and what will be the relation between self-tests success andfinal exam success.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Information Systems for Students at Business Programs: Possibilities of E-­?Learning Environment

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the problems of creating electronic course Introduction to Information Systems for business students. The main idea in the preparation of the course was to explain the reasons why acquire information systems, how to define the requirements and how to manage the whole process. However, as we have in the course also students in the field of public administration, we had to include also topic of e-government and geographic information systems. Preparing the course we set four research questions that will be addressed in this article; how the students will evaluate the course, how the students will evaluate projects, how many self-tests will students pass before the exam, and what will be the relation between self-tests success andfinal exam success.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2014 10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    373-382

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR, a. s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku