Využití akčního výzkumu ve výuce učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00312200" target="_blank" >RIV/67985840:_____/08:00312200 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/08:00009885
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Action Research in Teacher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter focuses on teachers and teacher educators as key players in the further development of the mathematics teaching profession. The use of action research in mathematics teacher education is analysed. The key notion is (critical) reflection. General considerations on characteristics and aspects of action research are combined with examples from two countries.
Název v anglickém jazyce
The Use of Action Research in Teacher Education
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on teachers and teacher educators as key players in the further development of the mathematics teaching profession. The use of action research in mathematics teacher education is analysed. The key notion is (critical) reflection. General considerations on characteristics and aspects of action research are combined with examples from two countries.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Participants in Mathematics Teacher Education
ISBN
978-90-8790-548-4
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
—
Počet stran knihy
382
Název nakladatele
Sense Publishers
Místo vydání
Rotterdam
Kód UT WoS kapitoly
—