Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reprezentace shodných zobrazení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F12%3A00376976" target="_blank" >RIV/67985840:_____/12:00376976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reprezentace shodných zobrazení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá základními shodnými zobrazeními v rovině z pohledu vyučování geometrii na prvním stupni základní školy. Zaměřuje se na osovou a středovou souměrnost, otočení a posunutí. Poukazuje na nezbytnost reprezentovat principy shodných zobrazení jako proces prostřednictvím rozmanitých modelů. Popisuje několik metod reprezentace shodných zobrazení zrcadlením, překládáním a vystřihováním, otiskováním, skládáním a užitím dynamické geometrie. Metody jsou ilustrovány vytvářením geometrických ornamentů a vzorů.

  • Název v anglickém jazyce

    Representation of isometries

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with basic isometries in plane from the point view of the teaching of geometry at primary school. It concentrates on line reflection, point reflection, rotation and translation. It refers to necessity to represent principles of isometriesas a process by means of various models. It describes some methods of representation of isometries by mirror reflection, folding and cutting, printing, composing and using dynamic geometry. The methods are illustrated by creation of geometrical ornaments and patterns.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Specifika matematické edukace v prostředí primární školy

  • ISBN

    978-80-244-3048-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    241-245

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    25. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku