Parity games and propositional proofs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F14%3A00430389" target="_blank" >RIV/67985840:_____/14:00430389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2579822" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2579822</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2579822" target="_blank" >10.1145/2579822</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parity games and propositional proofs
Popis výsledku v původním jazyce
A propositional proof system is weakly automatizable if there is a polynomial time algorithm that separates satisfiable formulas from formulas that have a short refutation in the system, with respect to a given length bound. We show that if the resolution proof system is weakly automatizable, then parity games can be decided in polynomial time. We give simple proofs that the same holds for depth-1 propositional calculus (where resolution has depth 0) with respect to mean payoff and simple stochastic games. We define a new type of combinatorial game and prove that resolution is weakly automatizable if and only if one can separate, by a set decidable in polynomial time, the games in which the first player has a positional winning strategy from the gamesin which the second player has a positional winning strategy.
Název v anglickém jazyce
Parity games and propositional proofs
Popis výsledku anglicky
A propositional proof system is weakly automatizable if there is a polynomial time algorithm that separates satisfiable formulas from formulas that have a short refutation in the system, with respect to a given length bound. We show that if the resolution proof system is weakly automatizable, then parity games can be decided in polynomial time. We give simple proofs that the same holds for depth-1 propositional calculus (where resolution has depth 0) with respect to mean payoff and simple stochastic games. We define a new type of combinatorial game and prove that resolution is weakly automatizable if and only if one can separate, by a set decidable in polynomial time, the games in which the first player has a positional winning strategy from the gamesin which the second player has a positional winning strategy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IAA100190902" target="_blank" >IAA100190902: Matematická logika, složitost a algoritmy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Computational Logic
ISSN
1529-3785
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000336005000007
EID výsledku v databázi Scopus
—