Řešení a tvoření úloh (nejen v přípravě učitelů)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F14%3A00441505" target="_blank" >RIV/67985840:_____/14:00441505 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/14:43887551
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řešení a tvoření úloh (nejen v přípravě učitelů)
Popis výsledku v původním jazyce
Řešení úloh můžeme podpořit tak, že řešitelé úlohy také tvoří. V příspěvku jsou ukázány různé možnosti tvoření úloh (k danému výpočtu, se zadanými údaji nebo výsledkem, určené struktury) a jejich ilustrace pomocí úloh vytvořených studenty učitelství. Jenaznačeno, že tvoření úloh lze chápat jako cíl vzdělávání, vzdělávací a diagnostický prostředek a také jako zdroj motivace.
Název v anglickém jazyce
Problem solving and problem posing (not only in teacher training)
Popis výsledku anglicky
Problem solving we can support by problem posing. The paper shows the different possibilities of problem posing (to a given calculation, to the given data or results, to given structure) and their illustrations through problems posed by students and teachers. It is outlined that problem posing can be understood as a goal of education, training and diagnostic tool and as a source of motivation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dva dny s didaktikou matematiky 2014
ISBN
978-80-7290-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-17
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
13. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—