Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885628" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885628 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/13:00395245
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Popis výsledku v původním jazyce
Posing problems of given structure is considered as a way of fostering teachers' competence. We worked with schemas from two perspectives: (a) schema as visualization of process of problem solving, (b) schema as representation of the structure of problem. We focused on the question: What problems do students pose if they are given a branched chain which represents the structure problem or solving procedure? Findings of ongoing research from work with teacher students are given.
Název v anglickém jazyce
Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Popis výsledku anglicky
Posing problems of given structure is considered as a way of fostering teachers' competence. We worked with schemas from two perspectives: (a) schema as visualization of process of problem solving, (b) schema as representation of the structure of problem. We focused on the question: What problems do students pose if they are given a branched chain which represents the structure problem or solving procedure? Findings of ongoing research from work with teacher students are given.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings-Tasks and Tools in Elementary Mathematics
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
368-369
Název nakladatele
Charles University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800061