Didaktika matematiky: historie, současnost a perspektivy s důrazem na empirické výzkumy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F15%3A00447911" target="_blank" >RIV/67985840:_____/15:00447911 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/15:10296085
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika matematiky: historie, současnost a perspektivy s důrazem na empirické výzkumy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola popisuje historii a současný stav výzkumu v didaktice matematiky v České republice. Jsou shrnuty významné mezníky v historii tohoto vědního oboru v mezinárodním prostoru a jejich vliv na národní výzkum. Pozornost je věnována zejména metodologii výzkumu v didaktice matematiky a některým současným vlivným teoriím (např. teorii didaktických situací a teorii generických modelů). Současné problémy vzdělávání z pohledu výzkumu didaktice matematiky jsou rozděleny do čtyř oblastí: Znalosti a vzdělávání (budoucích) učitelů matematiky, Výzkum ve školní třídě, Výzkum matematického uvažování žáků a Technologie ve výuce matematiky. Každá oblast je ilustrována národními výzkumy. Na závěr jsou shrnuty perspektivy vývoje v didaktice matematiky v ČR.
Název v anglickém jazyce
Mathematics education: history, present and perspectives with the focus on empirical research
Popis výsledku anglicky
The chapter describes the history and present state of research in mathematics education in the Czech Republic. Important milestones of the international history of mathematics education research are summed and their influence on national research is identified. Particular attention is devoted to the methodology of research in mathematics education and selected present influential theories such as the theory of didactic situations and the theory of generic models. Current problems of mathematics education from the point of view of research are divided into four areas: Knowledge and education of (future) mathematics teachers, Classroom research, Research of pupils' mathematical reasoning and Technology in the teaching of mathematics. Each area is illustrated by national research. Finally, the perspectives of the development of research in mathematics education in the Czech Republic are summarised.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Oborové didaktiky : vývoj - stav - perspektivy
ISBN
978-80-210-7769-0
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
93-122
Počet stran knihy
465
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—