O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F17%3A00468445" target="_blank" >RIV/67985840:_____/17:00468445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět
Popis výsledku v původním jazyce
Vedení žáků k objevování matematických souvislostí a tvořivému řešení úloh představuje jednu z cest zkvalitňování matematického vzdělávání. Předpokladem je vytvoření výukového prostředí, které poskytuje žákům dostatek podnětů pro vlastní poznávání a přirozeně je aktivizuje. V článku je popsána jedna z možností užití různých matematických modelů v procesu zobecňování, konkrétně na příkladu objevování pravidelností v prostředí geometrických obrazců konstruovaných v pravidelné trojúhelníkové síti a vyjadřování těchto vztahů aritmetickými a algebraickými prostředky.
Název v anglickém jazyce
On a journey from geometry to arithmetic, algebra and back
Popis výsledku anglicky
Guiding pupils to discovery of mathematical relations and creative problem solving is one of the ways to improvement of mathematical education. For these ends it is essential to create such learning environments that are rich in stimuli for pupils’ independent discovery and that naturally activate pupils. The paper describes one possible use of various mathematical models in the process of generalization, namely the discovery of regularities in the environment of geometrical figures constructed in a regular triangle grid and expression of these relations using arithmetic and algebraic means.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika - fyzika - informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
14-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—