Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical concepts in Czech pre-schoolers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003051" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical concepts in Czech pre-schoolers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the factors affecting pupil's results in mathematics in the compulsory education period is probably the lack of informal knowledge in mathematics, which a child learns in the interaction with their environment at pre-school age. This study provides an overview of the achieved level of mathematical skills of 269 pre-school children. The research method used the Test of Early Mathematics Ability, which is designed to detect the specific developmental disorders of learning in mathematics, as well as enabling the discovery of talented children in this area. According to the available standard, 47.58 percent of children achieved the average rating, 39.41 percent were below average, and only 2.23 percent achieved an above average rating.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical concepts in Czech pre-schoolers

  • Popis výsledku anglicky

    One of the factors affecting pupil's results in mathematics in the compulsory education period is probably the lack of informal knowledge in mathematics, which a child learns in the interaction with their environment at pre-school age. This study provides an overview of the achieved level of mathematical skills of 269 pre-school children. The research method used the Test of Early Mathematics Ability, which is designed to detect the specific developmental disorders of learning in mathematics, as well as enabling the discovery of talented children in this area. According to the available standard, 47.58 percent of children achieved the average rating, 39.41 percent were below average, and only 2.23 percent achieved an above average rating.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    713-716

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Kyrenia, Kypr

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800098