Mathematical concepts in Czech pre-schoolers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003051" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical concepts in Czech pre-schoolers
Popis výsledku v původním jazyce
One of the factors affecting pupil's results in mathematics in the compulsory education period is probably the lack of informal knowledge in mathematics, which a child learns in the interaction with their environment at pre-school age. This study provides an overview of the achieved level of mathematical skills of 269 pre-school children. The research method used the Test of Early Mathematics Ability, which is designed to detect the specific developmental disorders of learning in mathematics, as well as enabling the discovery of talented children in this area. According to the available standard, 47.58 percent of children achieved the average rating, 39.41 percent were below average, and only 2.23 percent achieved an above average rating.
Název v anglickém jazyce
Mathematical concepts in Czech pre-schoolers
Popis výsledku anglicky
One of the factors affecting pupil's results in mathematics in the compulsory education period is probably the lack of informal knowledge in mathematics, which a child learns in the interaction with their environment at pre-school age. This study provides an overview of the achieved level of mathematical skills of 269 pre-school children. The research method used the Test of Early Mathematics Ability, which is designed to detect the specific developmental disorders of learning in mathematics, as well as enabling the discovery of talented children in this area. According to the available standard, 47.58 percent of children achieved the average rating, 39.41 percent were below average, and only 2.23 percent achieved an above average rating.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
713-716
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Kyrenia, Kypr
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800098