Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relations of neuropsychological functioning and depressive symptoms to school achievement in children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00387828" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00387828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relations of neuropsychological functioning and depressive symptoms to school achievement in children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We examined whether executive functions and depressive symptoms contribute to prediction of school achievement above the contribution of intelligence. In a sample of 814 Prague children aged 9 to 11, we registered: grades (Mathematics, Czech Language, Grade Point Average), Children?s Depression Inventory, Wechsler Intelligence Scale for Children, Auditory Verbal Learning Test, Pictorial Verbal Learning Test, Trail Making Test, and Verbal Fluency Test. Executive functions contributed to prediction of school achievement only in Mathematic grade in boys. Depressive symptoms predicted school achievement consistently across the three school grades and across genders. Preventive and intervention efforts should start early in the school years, because depressive symptoms relate to school achievement as early as at the age of 9 to 11 years.

  • Název v anglickém jazyce

    Relations of neuropsychological functioning and depressive symptoms to school achievement in children

  • Popis výsledku anglicky

    We examined whether executive functions and depressive symptoms contribute to prediction of school achievement above the contribution of intelligence. In a sample of 814 Prague children aged 9 to 11, we registered: grades (Mathematics, Czech Language, Grade Point Average), Children?s Depression Inventory, Wechsler Intelligence Scale for Children, Auditory Verbal Learning Test, Pictorial Verbal Learning Test, Trail Making Test, and Verbal Fluency Test. Executive functions contributed to prediction of school achievement only in Mathematic grade in boys. Depressive symptoms predicted school achievement consistently across the three school grades and across genders. Preventive and intervention efforts should start early in the school years, because depressive symptoms relate to school achievement as early as at the age of 9 to 11 years.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů