Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F08%3A00000814" target="_blank" >RIV/00023752:_____/08:00000814 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/08:00319403

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společněvysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem

  • Název v anglickém jazyce

    School grades in relationship to depressive symptoms, intelligence, and neuropsychological variables

  • Popis výsledku anglicky

    The project deals with relationships between school achievement, Children's Depression Inventory (CDI), intelligence, and neuropsychological variables in children aged 9-11 years (N=814) from 14 Prague elementary schools. The percentage of the sample (4,5%) that scored above the recommended cut off in CDI had worse grade point average when compared to the rest of the sample. The Czech language grade, mathematics grade and total grade point average related especially to intelligence, further to depressive symptoms and partially to neuropsychological variables. The variables together explained higher portion of school results in girls (24% to 32%) than in boys (17% to 24%). Our results suggest: 1) Intelligence works as a better predictor of school achievement than neuropsychological tests; 2) Detecting depressive symptoms is a needed component of assessment of child's problematic school achievement; 3) The variables registered can explain approximately 1 of the school achievement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0915" target="_blank" >GA406/05/0915: Školní podvýkonnost v kontextu depresivní symptomatiky u dětí ve věku 9-11 let</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus