Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of student’s perception during biology online learning at COVID-19 crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985904%3A_____%2F24%3A00602953" target="_blank" >RIV/67985904:_____/24:00602953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ejmste.com/article/determination-of-students-perception-during-biology-online-learning-at-covid-19-crisis-14749" target="_blank" >https://www.ejmste.com/article/determination-of-students-perception-during-biology-online-learning-at-covid-19-crisis-14749</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29333/ejmste/14749" target="_blank" >10.29333/ejmste/14749</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of student’s perception during biology online learning at COVID-19 crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the COVID-19 pandemic, there has been a significant shift from traditional, in-person teaching to online education, which has become indispensable. Nowadays, online learning is increasingly popular, encompassing educational programs delivered exclusively through digital platforms like video conferences and virtual classrooms. The flexibility of online education allows students to learn at their own pace and according to their schedule, but it also poses potential disadvantages. In this article, we explore the impact of online teaching on the practical subject of biology and students’ perceptions of education in primary, secondary, and tertiary schools in Slovakia. Our research focuses on evaluating the progress of online biology teaching, examining methods of knowledge testing, and assessing both the positives and negatives.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of student’s perception during biology online learning at COVID-19 crisis

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the COVID-19 pandemic, there has been a significant shift from traditional, in-person teaching to online education, which has become indispensable. Nowadays, online learning is increasingly popular, encompassing educational programs delivered exclusively through digital platforms like video conferences and virtual classrooms. The flexibility of online education allows students to learn at their own pace and according to their schedule, but it also poses potential disadvantages. In this article, we explore the impact of online teaching on the practical subject of biology and students’ perceptions of education in primary, secondary, and tertiary schools in Slovakia. Our research focuses on evaluating the progress of online biology teaching, examining methods of knowledge testing, and assessing both the positives and negatives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education

  • ISSN

    1305-8215

  • e-ISSN

    1305-8223

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    em2472

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85199324973